
iPad
,15 éves az iPad
15 évvel ezelőtt, január 27-én jelentette be Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója az eredeti iPadet, ezzel elindítva a vállalat „forradalmi” tabletjének útját.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
Az eredeti iPad bemutatása
Jobs 2010. január 27-én a San Franciscó-i Yerba Buena Művészeti Központban mutatta be az első generációs iPadet. Az eszköz célja az volt, hogy áthidalja a szakadékot az okostelefonok és a laptopok között. Az első iPad jellemzői között szerepelt:
- 9,7 hüvelykes LED-háttérvilágítású multitouch kijelző
- Az Apple első saját tervezésű processzora
- 30 tűs dokk csatlakozó
- Akár 64 GB tárhely
A kezdő ára 499 dollár volt és új módot kínált a webes böngészésre, e-könyvek olvasására, videók nézésére és az Apple egyre növekvő alkalmazás-ökoszisztémájával való interakcióra. Jobs a következőképpen jellemezte a készüléket:
„Az iPad a legfejlettebb technológiánk, egy mágikus és forradalmi eszköz hihetetlen áron. Az iPad egy teljesen új eszközkategóriát teremt és határoz meg, amely sokkal bensőségesebb, intuitívabb és szórakoztatóbb módon kapcsolja össze a felhasználókat az alkalmazásaikkal és tartalmaikkal, mint valaha.”
Az iOS és az iPad első lépései
Az iPad az iOS egy speciális változatát futtatta, amelyet a nagyobb kijelzőhöz optimalizáltak, és ismerős alkalmazások nagy képernyős élményét nyújtotta, mint például a Safari, Mail és Fotók. Az Apple bevezette az iBooks alkalmazást és az iBookstore-t is, hogy versenyezzen az Amazon Kindle által uralt e-könyvolvasó piacon.
A dizájnt vastag fekete kávák, egy fizikai Home gomb és egy domború alumínium hátlap jellemezte. A készülék súlya 1,5 font (kb. 680 gramm) volt, és 10 órás akkumulátor-üzemidőt kínált.
Fogadtatás és piaci siker
Az iPad kezdeti fogadtatása vegyes volt. Sokak dicsérték, hogy könnyű számítástechnikai és médiafogyasztási élményt nyújtott, míg mások megkérdőjelezték szükségességét és azt, hogy képes-e helyettesíteni a laptopokat. Az iPad azonban gyorsan bebizonyította életképességét, az első napon több mint 300.000 darabot adtak el, az első hónap végére pedig egy milliót.
Ez az új termékkategória létrejöttét katalizálta, versenytársakat ösztönözve, mint például a Samsung, a Microsoft és az Amazon. 2010 végére az Apple több mint 15 millió iPadet adott el, ezzel 9,5 milliárd dolláros bevételt generált, és megerősítette az eszközt a vállalat termékportfóliójának kulcspilléreként.
Az iPad fejlődése
Az iPad azóta is az Apple egyik meghatározó terméke, és több különböző változata jelent meg, például az Apple iPad mini, az Apple iPad Air és az Apple iPad Pro. Az eszközhöz kapcsolódó kiegészítők, mint az Apple Pencil és a Magic Keyboard, tovább növelték a használhatóságot. Az évek során olyan újításokat vezettek be, mint:
- Kamerák
- Multitasking támogatás
- Különböző kijelzőméretek
- USB-C csatlakozás
Az eredeti iPad bejelentéséről szóló Apple sajtóközleményt továbbra is elérheted, ha érdekel a múltidézés. Az iPad 15 éve újradefiniálta az elektronikai eszközök piacát, és a mai napig az Apple egyik legfontosabb terméke maradt.
A cikkhez kapcsolódó linkek: