Egy családnak le kell mondania a karácsonyt, miután gyermekük több mint 16 ezer dollárt költött az App Store-ban.
George Johnson, a Wilton Connecticutban élő hatéves gyermek méretes bajban van. Az elmúlt nyár folyamán Johnson csendesen több mint 16.000 dollár összeget halmozott fel az Apple App Store-ban kedvenc "Sonic Force" videojátékában. George édesanyja, Jessica, aki ingatlanközvetítőként dolgozott otthonában, nem is sejtette, hogy legfiatalabb fia mindezt a pénzt iPad-jén keresztül költötte el. A történetet vasárnap tette közzé a New York Post.
Július folyamán George kiegészítő boostereket vásárolt, amelyek 1,99 dollártól kezdődtek árban és egészen 99,99 dollárt is lehetett a nagyértékű pluszokért fizetni. Ezek nagyobb sebességet és egyéb különleges előnyöket adtak karakterének. Vásárlása egyszerre több száz dollárt tett ki. Egyik alkalommal, amikor a fia 25 pluszt vásárolt, ami elérte a 2500 dollárt, Jessica a szomszéd szobában volt, és nem tudta, hogy fia az ő pénzét használja az alkalmazáson belüli vásárlások kifizetésére.
Észrevette, hogy 601 és 562 dollár eltűnik a Chase számlájáról, de csalás vagy tévedés miatt felszámolta, és amikor felhívta a bankot, hogy a dolog végére érjen, zavart volt, mert a levonásokat nem részletezték. "Az összeg magyarázatának módja szinte lehetetlenné tette annak kiderítését, hogy egy játékból származnak" - mondta Jessica. Az anya azt mondta: "Olyan, mintha a 6 éves gyerekem kokain utcákat csinált volna ".
Még akkor is, amikor a hiányzó teljes összeg elérte a 16.293 dollárt, Mrs. Johnsonnak még mindig sejtelme sem volt róla, hogy a fia felelős az eltűnt pénzért. Októberben a Chase elmondta neki, hogy a levonások jogosak. Amikor kapcsolatba lépett az Apple-lel, elmagyarázták tételesen neki a levont összegeket.
Amikor meglátta a Sonic ikont a listán, végre rájött, hogy George a bűnös. Az Apple elmondta Jessicának, hogy nem tehet semmit. "Azt mondták, hogy mivel a terheléstől számított 60 napon belül nem telefonáltam, nem tehetnek semmit. Azért nem hívtam 60 napon belül, mert Chase azt mondta nekem, hogy valószínűleg csalásról van szó - hogy a PayPal-t és Az Apple.com-ot érinti a legtöbb csalási vád. "
Amikor Mrs. Johnson elmondta egy ügyfélszolgálatosnak, hogy nem tudja kifizetni a hátralékot, a technológiai óriás nem volt hajlandó mozdulni. A 41 éves anyának azt mondták, hogy van olyan beállítás, amellyel megakadályozhatta, hogy ilyesmi megtörténjen. Jessica, akinek férje teljes időben gondoskodik a pár két fiáról, azt mondta, hogy nem engedélyezte ezeket a biztonsági beállításokat, mert nem tudott róluk. "Nyilvánvaló, hogy ha tudtam volna, hogy erre van lehetőség, akkor nem engedtem volna meg, hogy a 6 éves gyerekem közel 20.000 dollárt fizessen virtuális aranygyűrűkért" - jelentette ki a nő.
Amikor Jessica elmagyarázta fiának, hogy mit tett, megígérte, hogy visszafizeti, ezzel is jelezve, hogy az ő korában még nincs értéke a pénznek és fogalma a mértékéről. El kellett mondania George-nak, hogy nem lesz idén karácsony náluk. Egy dologban hisz abban, hogy az Apple a hibás. Ahogy Jessica rámutatott: "A fiam nem értette, hogy a pénz valódi. Hogyan tudta volna? Rajzfilm játékot játszik egy olyan világban, amelyről tudja, hogy nem valós. Miért lenne a pénz valódi számára?"
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy az Egyesült Államok egy olyan világméretű járványban szenved, amely sokakat bevételi forrás nélkül hagyott. Jessica, akinek jövedelme jutalékon alapul, azt mondja, hogy márciustól szeptemberig nem kapott fizetést, és jövedelme ebben az évben 80%-kal csökkent. Valóban tanácsot ad más szülőknek: "Ellenőrizd a biztonsági beállításaid! Teljesen le vagyok döbbenve, hogy ez még ezekben a játékokban is előfordulhat és hogy az Apple eszközök nincsenek előre beállítva ennek megakadályozására."
Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!