Idén a mobilt használók világszerte 120 milliárd appot töltöttek le a két legnagyobb áruházból.
Az App Annie év végi jelentése több meglepetést is hozott, ám vannak dolgok, amik évek óta változatlanok. 2018-hoz képest mintegy öt százalékkal nőtt a letöltések száma, ez igen figyelemreméltó növekedés, ha hozzávesszük, hogy ezek a nettó letöltések, nem számítanak bele az újratelepítések és a frissítések sem.
A felhasználók 2019-ben 90 milliárd dollárnak megfelelő összeget költöttek el különböző mobilos applikációkban az Apple App Store-ban és a Google Playen egyaránt, az előző évhez képest ez tizenöt százalékkal több. Ehhez nagyban hozzájárul, hogy a legtöbbet letöltött játékok és programok profitáltak a leginkább.
A legtöbbet letöltött nem játék programok nem változtak, mindössze egyetlen új szereplő jelent meg, a Likee, a rövid videókra épülő közösségi app. A TikTok feljött a negyedik helyre, a Facebook által birtokolt Instagramot, a Snapchatet, a Netflixet és a Spotifyt is kiütve. A top továbbra is a Facebook, ezt követi az üzenetküldője, majd a WhatsApp. A játékok top 10-es listájából hét idén jelent meg, így itt jóval nagyobb a változatosság minden évben.
Ha nem a letöltések számát nézzük, hanem azt, hogy a felhasználók mennyit költöttek az adott alkalmazásban és játékban, akkor a lista az alábbiak szerint módosul. A tavalyi győztes Netflix helyét átvette a Tinder. Érdekes, hogy a YouTube csak az ötödik helyet szerezte meg.
Az App Annie létrehozott egy új kategóriát, a „breakout”-ot, ide kerülnek az abszolút értékben legnagyobb növekedést - letöltésibenvagy költésben - elért programok.
Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!