A Facebook felhasználói az EU-ban végrehajtott kísérleti programnak köszönhetően telepíthetnek alkalmazásokat iPhone-ra és Android-eszközökre – így a Facebook iOS- és Android-alkalmazás-terjesztővé válik az EU-ban.
További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!
Az Apple a biztonságra hivatkozik annak okaként, hogy miért nem engedélyezi az alkalmazások sideloadingját az App Store-ban. Bár a Google lehetővé teszi az Android-felhasználók számára, hogy sideloading segítségével töltsenek be alkalmazásokat, a telepítések túlnyomó többsége a Play Áruházból származik. A sideloading egy alkalmazás harmadik féltől származó alkalmazásboltról történő letöltését jelenti.
Míg az Apple azt állítja, hogy minden iPhone-felhasználónak kínált alkalmazást meg kell vizsgálnia, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nem tartalmaz rosszindulatú programokat, az uniós törvényhozók úgy érzik, hogy az Apple ezt a teljes ellenőrzést akarja, hogy akár 30%-kal csökkentse az alkalmazáson belüli vásárlásokat. amely "Apple Tax" néven vált ismertté. A Google a Play Áruházban végrehajtott alkalmazáson belüli vásárlások akár 30%-át is átveszi.
A The Verge szerint azért, hogy megnyissa a piacot az Apple és a Google mellett az okostelefonos alkalmazások terjesztésében, a Facebook anyavállalata, a Meta kísérleti programot indít az EU-ban, amely lehetővé teszi a Facebook felhasználók számára, hogy közvetlenül a platformon található hirdetésekből töltsenek le alkalmazásokat.
Az iPhone-felhasználóknak többé nem kell alkalmazást telepíteniük az App Store-ból, az Android-felhasználóknak pedig még egy lehetőségük lesz az alkalmazások letöltésére. A Facebook eleinte nem kér ezért pénzt a fejlesztőktől, mint az Apple és a Google. Az alkalmazásfejlesztők bármilyen számlázási rendszert használhatnak majd.
Jelenleg azok a Facebook-felhasználók, akik a közösségi oldalon hirdetett alkalmazásra kattintanak, az App Store-ba vagy a Play Store-ba kerülnek, hogy telepítsék az alkalmazást. Amint a program néhány Android-alkalmazással még idén, illetve jövőre iOS-alkalmazással elindul, egy ilyen hirdetésre koppintva az Android- vagy iOS-felhasználók közvetlenül a Facebookról telepíthetik az alkalmazást. Az Apple jövő tavasszal kénytelen lesz engedélyezni az iPhone sideloadingját az EU-ban, amikor várhatóan hatályba lép a Digital Markets ACT (DMA).
A Meta a The Verge-nek elmondta, hogy "mindig is érdekelt volt abban, hogy segítse a fejlesztőket alkalmazásaik terjesztésében, és az új lehetőségek növelik a versenyt ezen a területen". A Facebook pedig így megvetheti a lábát az alkalmazásterjesztés terén. Bízzunk benne, hogy ennek nem úgy lesz vége, mint a tyúkól őrző rókáról szóló mesében. Ne feledje azonban, hogy ez a kísérleti program csak az EU-ban zajlik.