A karácsonyfa alatt is kütyüket nyomkodunk évek óta

2014.11.27| Intel

A karácsony az egyik, ha nem a legfontosabb, ünnep Magyarországon: együtt van a család, a családtagok kiszakadnak az év közbeni rohanásból és természetesen ajándékokkal lepik meg egymást. Az Intel Európa tíz országában végzett kutatást arról, hogy az egyes területeken mi jellemzi a karácsonyi ajándékvásárlást.

További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide! További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!

A karácsony az egyik, ha nem a legfontosabb, ünnep Magyarországon: együtt van a család, a családtagok kiszakadnak az év közbeni rohanásból és természetesen ajándékokkal lepik meg egymást. Az Intel Európa tíz országában végzett kutatást arról, hogy az egyes területeken mi jellemzi a karácsonyi ajándékvásárlást. Mint az Intel nemrégiben végzett felméréséből kiderül, a legtöbb megkérdezett azt találja a legnehezebbnek a karácsonyi előkészületekben, hogy megtalálja a megfelelő ajándékot szeretteinek. Érdekes megállapítása a kutatásnak, hogy nagyon sokan szívesen látnának a fa alatt technológiai kütyüt vagy más eszközt.

A karácsony hatalmas anyagi ráfordítással jár az ajándékozás és a vendégségek miatt, így nem meglepő hogy a felmérésben, a megkérdezettek 71% mondta azt, hogy előre meghatározza mennyit fog költeni. Ez különösen a németekre jellemző, akiknek 86%-a előre megtervezi a karácsonyi ajándékokra szánt összeg keretét, míg a legkevésbé a svédek próbálják költekezésüket kordában tartani (42%). Az összes megkérdezett harmada azonban mégis rendszeresen túllépi az előre eltervezett keretét. Ez a „könnyelműség” leginkább az olaszokra jellemző (41%).

Nemek felosztásában az derült ki, hogy a férfiak hajlamosabbak nagyobb költségekbe verni magukat: 30%-uk 91 ezer forint fölött költ ajándékra, míg a nők csupán ötöde veri ekkora költségbe magát. A férfiak által vásárolt legdrágább ajándék átlagosan közel 40 ezer forinttal kerül többe, mint amennyit a nők áldoznak a legdrágább ajándékra. Továbbá az európai férfiak többsége (52%) a legtöbb pénzt partnerére szánja, míg nők esetében a szeretet ilyenfajta kifejezése megoszlik partnerük (39%) és gyermekeik (33%) között.

A karácsonyfa alatt is kütyüket nyomkodunk évek óta

Annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb ár-érték arányt kínáló terméket, a többség (65%) figyeli az akciókat és sokan (56%) kupont illetve ajándékkártyát használnak fel spórolás gyanánt. Ebben különösen a britek járnak élen: összesen 82%-a keresi az akciókat és a leárazásokat. Nemeket tekintetében a nők majdnem háromnegyede figyeli az akciókat, míg a férfiaknak 58%-a tartja szem előtt, hogy a legjobb ár-érték arányú terméket találja meg.

Az egyik sarkalatos pontja a karácsonyi készülődésnek kétségtelenül az, mennyire hagyjuk az utolsó pillanatra az ajándékok megvásárlását. A felmérés szerint az európaiak többsége (62%) decemberben veszi meg az ajándékokat, 28% az utolsó napokban és 2% december 24-ére hagyja az ajándékvásárlást. A válaszadók 12%-a ugyanakkor egész évben készül a karácsonyra és szépen sorjában veszi meg az ajándékokat. A németek azok, akikre leginkább jellemező, hogy a karácsonyi ajándékvásárlást egész évre felosztják (18%), miközben az oroszok 15%-a hagyja ezt az utolsó napra.

Az ideális az lenne, ha a szeretteinknek szánt meglepetések megvásárlása kellemes időtöltés volna, de az igazság az, hogy sokszor jár stresszel. Így nem meglepő, hogy a megkérdezettek 42%-a mondta azt, hogy az ajándékok megvásárlásra feladatként tekintenek. Ebből következik, hogy sokan, összesen 35%, rendel ajándékokat online is, és 38%-uk mondta azt, hogy a rendelést mobilon vagy táblagépen keresztül adja le. Az online rendelés Európában a felmérés szerint a britek között a legnépszerűbb (53%), akiket a németek követnek (43%). A felmérésből az is kiderült, hogy minél fiatalabb a válaszadó, annál valószínűbb, hogy szívesen rendel online ajándékot: a ’80-as évek után születtek 38%-a rendel az internetről, de az idősebb generáció (az 1925-45 között születtek 22%-a) is szívesen használja ezt a csatornát ajándékvásárlásra.

A karácsony a szeretetről szól, ennek ellenére a felmérés rámutatott arra is, hogy közös vásárlások során sokan idegesek lesznek partnerüktől. A megkérdezett férfiak 76% válaszolta azt, hogy felbosszantja őt partnere vásárlás közben. 38%-uk fő indokként a túlságosan elhúzódó bevásárlást jelölték meg, 34% pedig arra panaszkodott, hogy párjuk nehezen hoz döntést illetve. A nők más miatt panaszkodtak férfi partnerükre: 32% azon hőbörög, hogy a férfiak túl hamar elunják a vásárlást, 18%-ot pedig az idegesít, hogy a párja az első kezébe kerülő dolgot megvásárolja. A britek és a spanyolok negyede pedig azt is bevallotta, hogy karácsonyi bevásárlás során már vitatkozott össze partnerével. A spanyolok nagy többségét (87%) idegesíti fel partnere vásárlás közben, míg úgy tűnik a hollandok a legtürelmesebbek a másik iránt (57%).



messenger whatsapp facebook twitter email




Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok



Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

2024.11.08
| 9to5Google
A Samsung Galaxy S24 egy ritka kivételként került be a világszerte eladott legnépszerűbb okostelefonok top 10-es listájára, domináltak az olcsóbb modellek.
Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

2024.10.28
| Phone Arena
Az Apple következő, megfizethető okostelefonja, az iPhone SE 4 várhatóan decemberben lép tömeggyártásba, és a pletykák szerint jelentős fejlesztést hoz az iPhone SE 3-hoz képest.
Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

2024.11.09
| 9to5mac
Az Apple hamarosan bemutathatja az iPhone 17 Airt, amely a dizájnt minden más elé helyezi.
Így újítja meg a zárolási képernyőt a Samsung

Így újítja meg a zárolási képernyőt a Samsung

2024.11.29
| SamMobile
A Samsung még nem árulta el, mikor indul a One UI 7.0 bétaprogramja, de a szivárgásokból már sok újdonságot megtudhattunk.

TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

Elfogadom az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi. A Google adatvédelmi irányelve és a szolgáltatási feltételek érvényesek.


SZAVAZÁS

Ön mennyire márkahű telefon vásárlása esetén?


ragaszkodok a megszokott márkámhoz
vásárlás esetén teljesen mindegy számomra a márka
először a megszokott márkám kínálatát nézem meg, de megnézem a teljes kínálatot



Korábbi szavazások eredményei