A porlasztók sajnos képesek beragadni, berohadni a hengerfejbe. Ha a nedvesség következtében a porlasztó és a hengerfej összerozsdásodása már megkezdődött, akkor a kivétele igencsak komplikálttá válik.
Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!
Az injektor kiszedése nem mindig könnyű
Az autótulajdonosok akkor szembesülhetnek ilyesmivel, ha nem az elvárt módon működik a gépkocsijuk, majd a tünetek alapján injektorhibára gyanakszanak. Ilyen esetben az első lépés a porlasztók kiszerelése és bevizsgálása, hiszen csak így dönthető el, hogy valóban meghibásodtak-e, és ha igen, akkor melyik szorul cserére.
A legtöbb típusban ez könnyűszerrel elvégezhető, nem igényel nagy idő ráfordítást. Viszont vannak olyan típusok amelyeknél csak injektor kiszedésére szakosodott szakemberrel lehet ezt megvalósítani. Olykor bizony a porlasztó megfúrása nélkül ez a folyamat nem kivitelezhető. Ez értelemszerűen magával vonja azt, hogy a porlasztót a továbbiakban nem lehet majd használni. Ugyanakkor azt érdemes tudni, hogy még ha épségben is sikerül kiszerelni a porlasztót, akkor sincs rá sok esély, hogy a próbapadi teszten jól szerepeljen. Erre a bevizsgálás tud csak választ adni.
(Berohadásra hajlamos leggyakoribb típusok: Peugeot HDI, Reault Traffic, Opel Vivaro, Mercedes Spirinter, Renault Master)
Célszerű megelőzni a bajt
Számos olyan autótípus létezik, amelynél előfordulhat ez a probléma. Ez egy úgynevezett konstrukciós hiba, ennek következtében folyik víz a szóban forgó gépkocsik motorterébe.
Először is az érintett autók tulajdonosainak gondoskodnia kell arról, hogy megszüntessék az esőcsatornánál a vízbefolyást. Ez a lépés azonban önmagában nem elegendő a nedvesség elleni küzdelemben. Fontos, hogy a porlasztók felső két centiméterét kenjük be motortömítő pasztával. Ez tudja szavatolni azt, hogy a bekerülő víz ne jusson be a hengerfej, valamint az injektor közé.
Az említett feladatok elvégzése alig néhány percet vesz igénybe, és nem is költséges. Aki megfelelő alapossággal hajtja végre a felsorolt lépéseket, az sok pénzt takaríthat meg. Az viszont, aki ezekre a tanácsokra fittyet hány, vagy nem kellően precíz, az könnyen egy több százezer forintos kiadással szembesülhet. Ez a tetemes összeg az újonnan beszerelt injektorok berohadása következtében adódik össze: egyrészt azok kifúrása, valamint az újak megvásárlása és beszerelése kapcsán.
Elhasználódás is bekövetkezhet
Adott esetben megtörténhet az is, hogy a tűzkarika nem tömít megfelelőképpen. Ez azért gond, mert az így odakerülő égéstermék mindössze egy vagy két hét után olyan masszát képez a porlasztó csúcsa környékén, amit lehetetlen eltüntetni. Itt viszont nem konstrukciós hibáról, hanem elhasználódásról beszélünk.
Ennél a jelenségnél, amikor a tűzkarika “kifúj”, szintén lehet megelőző lépéseket tenni. Először ki kell javítani a hibát, majd a tűzkarika fészek marását is végre kell hajtani. Aki ezt elmulasztja, annak számolnia kell azzal, hogy a probléma hamarosan újból felütheti a fejét.
Rendszeres időközönként kell cserélni a tűzkarikákat, sűrűbben, mint a porlasztókat. Ha azonban elérkezik a porlasztók cseréjének az ideje, akkor mindenképp jó ötlet a tűzkarikákat is cserélni.