A megfelelő kulcsszavakra optimalizált tartalmak szerepe a keresőoptimalizálás szempontjából kiemelkedő jelentőségű, hiszen ettől függ, hogy a felhasználó, potenciális vásárló eljut-e a honlapodra.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
Hogyan írj minőségi tartalmat, ami láthatóvá teszi a cégedet a célközönséged számára? Egyáltalán hogyan találd meg a megfelelő kulcsszavakat? Erre mutatunk most tippeket. Tarts velünk!
Amennyiben kicsit is beleástad már magad az online marketingbe, tudnod kell, hogy a siker a jó alapoknál kezdődik, vagyis mielőtt bármilyen terméket, szolgáltatást el akarsz adni, tisztában kell lenned azzal, ki a célközönséged, hogyan néz ki az ideális vásárlód, vagyis a buyer persona-d. Ugyanis az ő igényeire szabva kell elkészítened a minőségi tartalmat, ami majd bevonzza az érdeklődőket, akik egy részéből a vásárlóid és így a bevételeid lesz.
A kulcsszavak titka
Kulcsszó alatt egy olyan kifejezést értünk, amelyre a böngészőkben a felhasználók keresnek, és amire a Google, a Bing, valamint az egyéb internetes keresők megjelenítik a kapcsolódó tartalmakat, vagyis a felhasználó számára értékes információkat. Az ALH Consulting segít a jó kulcsszó megtalálásában, és szakértői a SEO más területein is képesek céged fejlődését támogatni.
A cél az, hogy a tartalmakhoz - legyenek azok szövegek, kép- vagy hanganyagok, videók - minél relevánsabb kulcsszavakat találjunk, és ezeknek megfelelően az oldalakat is tökéletesíteni tudjuk. A jól optimalizált weboldal ugyanis segít előre jutni a keresők találati listájában, vagyis láthatóvá tesz bennünket a célközönség számára.
Egy jó kulcsszó organikus forgalmat generál és terel a weboldalra. A SEO eredményességét jól mutatja, ha a teljes forgalom legalább fele a keresőkből érkezik.
Milyen kulcsszó típusok léteznek?
Alapvetően 3 kategóriába sorolhatjuk a kulcsszavakat:
- head keyword: népszerű egyszavas kifejezések, melyek keresési volumene annak ellenére magas, hogy nem specifikusak, vagyis jelentős eredményt elérni ezekre nehezebb és hosszadalmas feladat.
- medium tail keyword: 2-3 szavas kifejezések
- long tail keyword: 3-nál több szóból álló, összetettebb keresési kifejezések
A medium és long tail keyword-ökre kevesebb keresés érkezik, így a verseny sem annyira erős, vagyis ezekkel könnyebben és olcsóbban lehet a Google rangsorban előrébb lépni. Használatukkal megtöbbszörözhető a head keyword-ök keresési mennyisége.
Általánosságban elmondható, hogy 4-5 fő kulcsszóra, valamint 3-szor annyi medium és 10-20-szor annyi long tail keyword-re érdemes a weboldalakat optimalizálni a felhasználók tényleges keresései alapján.
Kulcsszókutatás és -hatékonyság
A kulcsszókutatás lépései:
- Ötletelés a vevő szemszögéből, minél több kulcsszóra.
- További ötletek a kulcsszótervező eszközök (pl. Google Ads Kulcsszótervező) használatával.
- Kulcsszavak tesztelése a keresőben. Feltétlen nézni kell a relevanciát. Nagy verseny esetén érdemes a gyengébb kulcsszavakra fókuszálni.
- Eredmények finomítása. A jól működőkhöz hasonlók keresése, tartalmak írása.
- Folyamatos kutatás.
A kulcsszókutatás, a kulcsszavak használatának célja az egyre magasabb látogatottság, ezzel összefüggésben stabil bevétel elérése.