A Telenor Magyarország Zrt. nem ért egyet az NMHH határozatával, fellebbezni fog ellene és hangsúlyozza, hogy a társaság a hatályos törvényeknek és jogszabályoknak megfelelően járt el mind az árváltoztatás-, mind az ügyfél-tájékoztatás tekintetében.
Negyedmilliárdos bírságot kapott a Telenor című cikkünkre és az NMHH döntésére sajtóközleményben reagált a szolgáltató.
A Telenor Magyarország Zrt. nem ért egyet az NMHH határozatával, fellebbezni fog ellene és hangsúlyozza, hogy a társaság a hatályos törvényeknek és jogszabályoknak megfelelően járt el mind az árváltoztatás-, mind az ügyfél-tájékoztatás tekintetében.
A Telenor 2014. július 25-től a jogszabályok betartásával módosította egyes tarifák esetében az előfizetői szerződéseket és erről az előírásoknak megfelelően, a módosítás előtt 30 nappal sms-ben értesítette az érintett ügyfeleket. Az előfizetők a szerződésüket 15 napon belül felmondhatták, de csak nagyon kevesen éltek ezzel a lehetőséggel, a többség elfogadta a tarifaváltozást. Az előfizetőknek a felmondás mellett lehetőségük volt tarifacsomag-váltásra is és sok előfizető kapott további kedvezményeket (például mobilinternetet vagy hálózaton belüli perceket). A Telenor így a jogszabályi előírásokon túl is segített ügyfeleinek, amennyiben nem fogadták el az árváltozást, ezért értetlenül áll az NMHH elmarasztaló döntése előtt és jogorvoslattal kíván élni.
A Telenor számára kiemelten fontos hálózata és szolgáltatásai minőségének fenntartása és továbbfejlesztése, hogy modern, innovatív megoldásokat kínálhasson ügyfeleinek. A fejlesztések és az arra szánt beruházási keret fenntartása érdekében a társaságnak figyelembe kell vennie költségeit és amennyiben költségei makrogazdasági tényezők miatt változnak (árfolyamváltozás, infláció), úgy az emelkedő költségeket érvényesíteni kell áraiban, ahogy az a gazdaság más ágazataiban is történik.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
A mobilszolgáltatás árát befolyásolja minden, a szolgáltatók által fizetett adó, frekvenciadíj, járulék és egyéb közteher, valamint fejlesztési beruházás. A Telenor a társaság hazai történetében eddig példátlan mennyiségű befektetést eszközölt az elmúlt időszakban: idén már több, mint 10 milliárd forintot fordított fejlesztésre, tavaly 14 milliárd forint értékű fejlesztést végzett és 31,7 milliárd forintot fektetett frekvenciahasználati jogosultságok vásárlásába. Mindemellett Magyarországon a mobiltávközlést példátlan mértékű adóteher sújtja: a Telenor árbevételeinek mintegy harmada kerül különböző közterhek formájában az államkasszába és a magyar távközlési különadó mértéke meghaladja például a tömény szesz és a dohánytermékek jövedéki adóját. Európában egyedülálló egy ilyen jellegű különadó fogalma és mértéke, ráadásul Magyarországon a frekvenciahasználati költségek az európai átlag háromszorosára rúgnak és ezek a tényezők kihatnak a mobiltarifákra is.