A TikTok új intézkedései világszerte megtiltják a szépségszűrők használatát a 18 év alatti felhasználóknak, hogy csökkentsék az irreális szépségideálok negatív hatásait.
A TikTok bejelentette, hogy az Egyesült Királyság és az Európai Unió új jogszabályainak hatására világszerte betiltja a szépségszűrők használatát a 18 év alatti felhasználók számára. Az intézkedés célja, hogy csökkentse az irreális szépségideálok keltette önértékelési problémákat, amelyek a közösségi média generációját érintik.
Tanulmányok szerint a szépségszűrők rendszeres használata komoly hatással van a fiatalok önképére. Dr. Jasmine Fardouly, az Új-Dél-Walesi Egyetem testkép-szakértője szerint az online szépségideálok elérhetetlensége különösen káros. Senki sem néz ki úgy, mint amit ezek a szűrők ábrázolnak. A szépségszűrők által létrehozott képek nemcsak a valóságtól távoliak, hanem egyenesen elérhetetlenek, ami tovább növeli a fiatalok önértékelési problémáit.
A TikTok célja, hogy ezeknek a hatásoknak véget vessen. A korlátozások azokra a szűrőkre vonatkoznak, amelyek mesterségesen nagyobbá teszik a szemeket, feltöltik az ajkakat, vagy megváltoztatják a bőrtónust. A vállalat reményei szerint ez az intézkedés segíthet abban, hogy a felhasználók reálisabb képet alakítsanak ki önmagukról, és kevesebb nyomás nehezedjen rájuk az online megjelenésük miatt.
A változtatásokat egy biztonsági fórumon jelentették be a TikTok dublini európai központjában. Az új szabályok az elkövetkező hetekben lépnek életbe, és a vállalat egyúttal az életkori korlátozások betartatásának hatékonyságán is javítani kíván. Az új rendszerek gépi tanulással és automatizált folyamatokkal segítik majd a 13 éven aluliak kiszűrését, akiket a platform szabályai szerint eleve tilos lenne regisztrálni.
Szakértők szerint az intézkedések pozitív irányba mutatnak, de a valódi motiváció részben a szigorodó uniós és brit szabályozásoknak is köszönhető. Egyes gyermekvédelmi csoportok arra figyelmeztetnek, hogy ezek a változások is azt bizonyítják, ambiciózusabb szabályozásra van szükség a közösségi médiában tapasztalható problémák kezeléséhez.
Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!