Első helyre lépett a Xiaomi az európai okostelefon piacon és tovább erősíti vezető pozícióját Közép- és Kelet-Európában.
További friss Telefongurus hírek erre!
A Canalys vezető piackutató cég a közelmúltban tette közzé második negyedéves jelentését a globális okostelefon-piacról, amelyből kiderül, hogy a Xiaomi 17%-os részesedéssel és 83%-os éves növekedéssel a világ második legnagyobb okostelefon márkája. Európában első alkalommal lett vezető okostelefon-márka a Xiaomi, miközben Közép-Kelet-Európában megőrizte elsőségét.
A Canalys adatai szerint 2021 második negyedévében a Xiaomi 70%-kal több okostelefont szállított le Európában mint egy évvel ezelőtt, így 28%-os piaci részesedéssel először szerezte meg a piacvezető pozíciót a kontinensen. A kiemelkedő eredmény jól szemlélteti, mekkora lendület és növekedési potenciál van a márkában.
Közép-Kelet-Európában a Xiaomi tovább növelte előnyét a második legnagyobb márkához képest: 36%-os piaci részesedéssel és 82%-os éves növekedéssel végzett újra az első helyen.
A régión belül a Xiaomi piacvezető Oroszországban, Lengyelországban, Ukrajnában, Romániában, Csehországban, Fehéroroszországban, Horvátországban, Szlovákiában és Litvániában.
Magyarországon a Xiaomi látványos, 89 százalékos éven belüli növekedéssel és 28 százalékos piaci részesedéssel a második legnagyobb szereplő az okostelefonok piacán.