Külföldi utazás tervezésekor, amennyiben autóval indulunk útnak, mindig bennünk motoszkál a kérdés: mi van, ha az utazás alatt romlik el az autó, vagy ér bennünket baleset?
Természetesen nem kell mindig a legrosszabbra gondolni, de tudjuk, hogy egy autónál, még abban az esetben is, ha folyamatosan karbantartott darabról van szó, mindig jöhet egy váratlan hiba, egy apró vagy kevésbé apró probléma, ami miatt szervizre van szükség.
A legjobb autó is dönthet úgy, hogy most fog éppen lemerülni az akkumulátor
Amikor külföldön tartózkodunk, akkor nem csupán a nyelvi nehézségekkel kell megküzdenünk, de pontos helyismerettel sem rendelkezünk. Nem tudjuk, hogy hol van a legközelebbi szerviz, aggódhatunk azon, hogy hol fogunk aludni, ha még nem értük el az úti célunkat, vagy egy baleset után hogyan fogunk hazajutni.
A CoverMe autós asszisztencia biztosítása segít ezekben az esetekben, ezért amikor az utasbiztosítás megkötésére kerül sor, akkor soha nem szabad elfeledkezni az asszisztencia biztosításról sem!
Milyen esetekben van lehetőség erre a biztosításra?
Nem minden autóra vagy motorra lehet ezt megkötni, sőt, egyes társaságok is más feltételeket szabhatnak. Lényeges szempont a gépjármű kora, ezt a szerződési feltételek tartalmazzák. Minden társaság esetében igaz az, hogy a gépjárműnek legyen magyar rendszáma, forgalmi engedélye és kötelező biztosítása, valamint az is lényeges, hogy a célországban vagy oda-visszamenetben tartózkodjon a jármű.
Ez a termék az utasbiztosítás része vagy egy kiegészítő biztosítás?
Ha a CoverMe utasbiztosítás kalkulátorát használjuk, akkor látható, hogy akár az alapcsomag részeként, akár kiegészítő elemként is hozzáadható ez a konstrukció. Azt is fontos tudni, hogy a cascóval rendelkező autó esetében is szükséges asszisztencia, mert a casco teljesen más esetekben fizet. A casco a helyszíni javítási költségeket fizeti ki, ezenkívül azonban minden mást nekünk kell állni. A szerződési feltételeket mindkét termék esetében meg kell ismerni.
Mit tud az asszisztencia, ami biztonságot ad számunkra, ha bekövetkezik valamilyen káresemény?
Az asszisztencia biztosítás egy komplex szolgáltatási stratégiával rendelkezik, ezáltal segítséget nyújt abban az esetben, amikor szükség van rá. Célszerű azonnal hívni a szerződésben szereplő telefonszámot, a magyar nyelvű diszpécser ugyanis azonnal tud intézkedni.
Ha lehetséges, akkor helyszíni javítást intéz, ha nem, akkor megszervezi a szervizbe szállítást. Legfeljebb 5 napra gondoskodik az autó tárolásáról, folyamatosan tartja a kapcsolatot a szervizzel. Ha nem sikerül megjavítani az autót, akkor hazaszállíttatja azt, emellett lebonyolítja az autóban utazók továbbutazását, szükség esetén fizeti a szállásukat.
Műszaki meghibásodás vagy baleset esetén az autós asszisztencia biztosítás birtokában nagyon sok segítséget kaphatunk a biztosító társaságtól, ezért autóval történő külföldi utazás előtt ezt a biztosítást mindenkinek érdemes megkötnie.