üzleti mobilitás
,piac
A globális mobilalkalmazások piacának növekedése 2022-ben várhatóan lelassul.
Az alkalmazáspiac mérete óriási mértékben nőtt az elmúlt két évben, részben a járvány miatt. A SafeBettingSites.com által bemutatott számok szerint azonban a globális alkalmazáspiac 2022-ben várhatóan mindössze 5,7%-kal fog növekedni. Ehhez képest a piac 2021-ben 25,7%-kal nőtt.
Az alkalmazáspiac 420,7 milliárd dollár bevételt fog hozni 2022-ben
Forrás: Statista
A Statista-n elérhető adatok szerint a globális alkalmazáspiac várhatóan 420,73 milliárd dollár bevételt produkál 2022-ben. A bevételek többsége a hirdetésekből származik majd. A számok szerint a mobil appok 214,9 milliárd dollárt fognak keresni reklámokból, ami a teljes bevétel 51%-át teszi ki. Az alkalmazáson belüli vásárlások 200,6 milliárd dollár bevételt jelentenének, míg a fizetős alkalmazásokból származó bevétel csak 5,23 milliárd dollárt tesz ki. Meg kell jegyezni, hogy a fizetős alkalmazások bevételének nagy része a játékokból származik.
A mobilalkalmazások piacáról származó éves bevétel mindössze 215,86 milliárd dollár volt. Így a piac mérete a következő négy évben csaknem megkétszereződött. 2019-ben az éves bevétel 253,02 milliárd dollárra nőtt, ami 17%-os növekedést jelent. Az igazi növekedés azonban 2020-ban következett be, amikor a piac elképesztő mértékben, 25%-kal nőtt, és az éves bevétel 316,6 milliárd dollár lett. A piac 2021-ben is fenntartotta a növekedési ütemet, miközben tovább nőtt, 25,7%-kal, 397,94 milliárd dolláros bevétellel.
Az éves növekedési ütem azonban 2022-ben várhatóan drasztikusan, 5,7%-ra csökken. A következő években a mobilalkalmazások piaca is hasonló növekedési visszaesést vár. A Statista előrejelzései szerint a 2022-es 420,73 milliárd dollárról 2026-ra 542,89 milliárd dollárra nő az említett piac. Ezek a számok mindössze 29%-os növekedést jelentenek négy év alatt. Ehhez képest a piac 95%-kal nőtt 2018 és 2022 között.
A reklámok részesedése a bevételből enyhén csökkent
2018-ban a reklámból származó bevétel a teljes bevétel 56,3%-át tette ki, míg az alkalmazáson belüli vásárlások a teljes bevétel 42,4%-át. 2022-ben a reklámok részesedése a teljes bevételből várhatóan 51%-ra csökken. Eközben az alkalmazáson belüli vásárlásokból származó bevétel százalékos aránya várhatóan 47,7%. Az előrejelzések szerint ez a részvényeloszlás a következő években is változatlan marad.