A Spotify bejelentette többszintű előfizetési megoldását, egyben emeli a prémium kategória árait.
A múlt héten beszámoltunk a Spotify azon szándékáról, hogy az Apple fizetett podcast-előfizetései helyett alternatívát bocsásson ki. Hamarosan fizetni kell extra podcast tartalmakért. Cupertino ajánlata korántsem praktikus a podcasterek számára. Tim Cook és a társaság az első évre 30%-os jutalékot, a másodikra 15%-ot ad, a tagság 20 dolláros éves díja mellett. Bár ez életképes lehet a nagy szervezetek számára, a kis alkotók megküzdhetnek azzal, hogy pénzt keressenek a rendszerből.
A Spotify fricskát ad az Apple üzleti modelljének, nem sarcolja meg az alkotókat, legalábbis az első két évben. A partnerség első két éve után a Spotify mindössze csak a bevétel öt százalékát kéri. A program elérhető lesz az Anchor (alkalmazás és weboldal) segítségével. Az Anchor az a podcast-produkciós platform, amelyet a Spotify két éve vásárolt meg. Ez lehetővé teszi, hogy a podcastot ötletből késztermékké vigye, mindezt csak egy okostelefonnal.
Most azt is lehetővé teszi az alkotók számára, hogy exkluzív tartalmat osszanak meg az előfizetők számára. Ez lehet egy teljesen új epizód vagy korai hozzáférés. A Spotify megígéri, hogy megnyitja a platformot azok számára, akik máshol tárolják podcastjaikat. További részletek hamarosan elérhetők lesznek.
És mi van a hallgatókkal? A fizetős tartalom felismerésére az epizód mellett található lakat ikon látható. Ez a tartalom továbbra is felfedezhető lesz, hasonlóan bármely más podcast epizódhoz, és megjelenik a hírcsatornában. Az előfizetés megkezdésének egyetlen módja az, ha rákattintunk a Spotify műsorjegyzeteiben található linkre, vagy közvetlenül az Anchor podcast oldalára lépünk, és regisztrálunk. Mindez lehetővé teszi, hogy támogassa kedvenc podcastereit, ügyelve arra, hogy a pénz közvetlenül hozzájuk kerüljön.
Másrészt várhatóan májusban debütál az Apple verziója is. A technológiai óriás még nem jelentett be exkluzív műsorokat vagy tartalmakat, de úgy tűnik, hogy előnye van a globális elérhetőség tekintetében, mivel platformja 170 országban jelenik meg. A Spotify ajánlata egyelőre csak az Egyesült Államokban lesz elérhető. A globális terjeszkedés tervei már folyamatban vannak, de ez néhány hónapot igénybe vesz.
A hallgatók számára nem szabad megfeledkezni arról, hogy a Spotify a Premium néhány előfizetésének áremelkedését jelentette be a világ több régiójában. Európában a Student Premium 4,99 euróról 5,99 euróra, a Duo pedig 11,99 euróról 12,99 euróra emelkedik. Az európai családi előfizetés havi 14,99 euróról 17,99 euróra nő. A változások április 30-án lépnek hatályba.
Az összes meglévő Spotify előfizetőnek az Egyesült Államokban, Európában és Nagy-Britanniában egy hónapos türelmi idő állrendelkezésre az árak automatikus emelése előtt, vagyis ha már feliratkozott, akkor az új árak júniustól érintik, nem májustól.
A korábban Project Boombox néven ismert Spotify integrált audio lejátszója a Facebookra immár hivatalos. Ettől a héttől a Spotify Premium kiválasztása mellett az ingyenes felhasználók további díj nélkül hozzáférhetnek az új lejátszóhoz a Facebook appban.
Az új változás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy meghallgassák kedvenc zeneszámaikat a Spotify-ból az iOS és az Android Facebook alkalmazásában. Még akkor is, ha nem Spotify Premium felhasználó, továbbra is használhatja az új funkciót, csupán a shuffle mód hiányában, ám hirdetésekkel lesz elérhető, Magyarország egyelőre nincs az első körös listán. A szerencsésebbeknek a Play gomb jelenik meg a képernyőn, amikor a Spotify link megjelenik a Facebook hírcsatornádban. A Spotify szerint az új integráció több piacon indul el az elkövetkező hónapokban.