Google hirdetéstípusok 2024-ben

2024.03.22
Címkék:

A Google hirdetések (Google Ads) ma a világ egyik legtöbbet használt online hirdetési platformja, melyet a legtöbb vállalkozásnak érdemes használnia.

 Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!

Ebben a cikkben megnézzük, milyen lehetőségeket tartogat számunkra ez a felület, és hogy mire és miként érdemes használni.

 

A Google hirdetések jelentősége az online marketingben

 

Egy jól elkészített és beállított Google hirdetés képes elérni a világ legnépszerűbb keresőmotorján (Google) keresztül az internetezők jelentős részét. Olyan célzott hirdetéseket tesz lehetővé, melyek harmonizálnak a felhasználók kereséseivel, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy érdeklődnek a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt.

 

Költséghatékony megoldás, mivel nem a megjelenítések, hanem a valódi hirdetésre való kattintások után kell csak fizetni. Ez a pay-per-click (PPC) modell.

 

Azért is van nagy jelentősége, mert kiváló analitikai eszközökkel rendelkezik, melyek hatalmas segítséget jelentenek a hirdetések eredményességének kiértékelésekor és azok optimalizálásakor.

A Google hirdetési kampányok fő típusai

 

  1. Keresőhálózati kampányok: ez a Google találati listáján történő megjelenést takarja.
  2. Display hálózati kampány: A csatlakozott több millió weboldalon, videóban és alkalmazásoknak jeleníthető meg. Mindenhol, ami része a Google Display Hálózatnak.
  3. Shopping hirdetés: A Google találati lista tetején kerülnek elhelyezésre a releváns termékek, képpel, névvel, árral.
  4. Videó kampányok: Videó formátumú hirdetés, mely a YouTube-on és a display hálózat weboldalain is megjelenhet.
  5. App kampány: Alkalmazások népszerűsítésére szolgál a Google keresés hálózatán, a Play Áruházban és a YouTube-on.
  6. Discovery kampány: A Gmail-ben, a Google Discover szolgáltatásban és a YouTube kezdőlapján tudunk vele hirdetni.

 

Hirdetéstípusok

 

  1. Keresési hirdetések: Hatékony megoldás, mely a felhasználók keresési eredményei között jeleníti meg az ajánlatunkat. Ott, ahol, és annak, akiknek kell.
  2. Display hirdetések: Böngészés és app használat közben is számos formátumban láthatóak lehetünk. Így mindig ott érhetjük el a potenciális vásárlóinkat, ahol az idejüket töltik.
  3. Videós hirdetések: Megragadhatjuk a figyelmet, köszönhetően a hangos videós formátumnak. Böngészés, app használat és videós tartalmak fogyasztása közben is szem elé kerülhetünk általuk.
  4. App hirdetések: Növelhetjük az alkalmazásunk letöltéseit és népszerűségét azáltal, hogy célzottan jelennek meg a Google Play Áruházban és az applikációkban.

 

A Google hirdetések előnyei és hátrányai

 

Minden fent felsorolt formátum lehetőséget jelent számunkra, hogy pontosan azoknak jelenítsük meg a hirdetéseinket, akik valóban potenciális ügyfeleink lehetnek. Emellett az analitikai eszközök segítségével könnyen mérhető a hatékonyság, az eredményesség. A számos formátum pedig szabadjára engedi a kreativitásunkat.

 

Számolnunk kell ugyanakkor az adblockerek elterjedésével, az egyre növekvő hirdetési költségekkel, és persze a tartalmak előállítási, beállítási és optimalizálási idejével is.

A cikkhez kapcsolódó linkek:


    Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok


    Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

    Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

    2024.11.08
    | 9to5Google
    A Samsung Galaxy S24 egy ritka kivételként került be a világszerte eladott legnépszerűbb okostelefonok top 10-es listájára, domináltak az olcsóbb modellek.
    A Google Wallet végre Samsungon is elérhető a redőnyből

    A Google Wallet végre Samsungon is elérhető a redőnyből

    2024.10.14
    | Android Authority
    Mostantól a Samsung telefonokon is hozzáadható a Google Wallet csempéje a Gyorsbeállításokhoz.
    Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

    Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

    2024.11.09
    | 9to5mac
    Az Apple hamarosan bemutathatja az iPhone 17 Airt, amely a dizájnt minden más elé helyezi.
    Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

    Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

    2024.10.28
    | Phone Arena
    Az Apple következő, megfizethető okostelefonja, az iPhone SE 4 várhatóan decemberben lép tömeggyártásba, és a pletykák szerint jelentős fejlesztést hoz az iPhone SE 3-hoz képest.