A Google hirdetések (Google Ads) ma a világ egyik legtöbbet használt online hirdetési platformja, melyet a legtöbb vállalkozásnak érdemes használnia.
Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!
Ebben a cikkben megnézzük, milyen lehetőségeket tartogat számunkra ez a felület, és hogy mire és miként érdemes használni.
A Google hirdetések jelentősége az online marketingben
Egy jól elkészített és beállított Google hirdetés képes elérni a világ legnépszerűbb keresőmotorján (Google) keresztül az internetezők jelentős részét. Olyan célzott hirdetéseket tesz lehetővé, melyek harmonizálnak a felhasználók kereséseivel, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy érdeklődnek a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt.
Költséghatékony megoldás, mivel nem a megjelenítések, hanem a valódi hirdetésre való kattintások után kell csak fizetni. Ez a pay-per-click (PPC) modell.
Azért is van nagy jelentősége, mert kiváló analitikai eszközökkel rendelkezik, melyek hatalmas segítséget jelentenek a hirdetések eredményességének kiértékelésekor és azok optimalizálásakor.
A Google hirdetési kampányok fő típusai
- Keresőhálózati kampányok: ez a Google találati listáján történő megjelenést takarja.
- Display hálózati kampány: A csatlakozott több millió weboldalon, videóban és alkalmazásoknak jeleníthető meg. Mindenhol, ami része a Google Display Hálózatnak.
- Shopping hirdetés: A Google találati lista tetején kerülnek elhelyezésre a releváns termékek, képpel, névvel, árral.
- Videó kampányok: Videó formátumú hirdetés, mely a YouTube-on és a display hálózat weboldalain is megjelenhet.
- App kampány: Alkalmazások népszerűsítésére szolgál a Google keresés hálózatán, a Play Áruházban és a YouTube-on.
- Discovery kampány: A Gmail-ben, a Google Discover szolgáltatásban és a YouTube kezdőlapján tudunk vele hirdetni.
Hirdetéstípusok
- Keresési hirdetések: Hatékony megoldás, mely a felhasználók keresési eredményei között jeleníti meg az ajánlatunkat. Ott, ahol, és annak, akiknek kell.
- Display hirdetések: Böngészés és app használat közben is számos formátumban láthatóak lehetünk. Így mindig ott érhetjük el a potenciális vásárlóinkat, ahol az idejüket töltik.
- Videós hirdetések: Megragadhatjuk a figyelmet, köszönhetően a hangos videós formátumnak. Böngészés, app használat és videós tartalmak fogyasztása közben is szem elé kerülhetünk általuk.
- App hirdetések: Növelhetjük az alkalmazásunk letöltéseit és népszerűségét azáltal, hogy célzottan jelennek meg a Google Play Áruházban és az applikációkban.
A Google hirdetések előnyei és hátrányai
Minden fent felsorolt formátum lehetőséget jelent számunkra, hogy pontosan azoknak jelenítsük meg a hirdetéseinket, akik valóban potenciális ügyfeleink lehetnek. Emellett az analitikai eszközök segítségével könnyen mérhető a hatékonyság, az eredményesség. A számos formátum pedig szabadjára engedi a kreativitásunkat.
Számolnunk kell ugyanakkor az adblockerek elterjedésével, az egyre növekvő hirdetési költségekkel, és persze a tartalmak előállítási, beállítási és optimalizálási idejével is.