Trükkös csalók ellen segít védekezni a Telenor

2018.06.14| Telenor

Íme, a 6 legelterjedtebb átverési forma és az ellenük való védekezés

 Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!

Hol a kártyás adategyeztetésre hivatkoznak, hol az önkiszolgáló ügyfélszolgálat belépési adatait próbálják megszerezni, más esetekben pedig saját feltöltőkártyás előfizetésük feltöltésére kérik potenciális áldozataikat, vagy egyszerűen csak visszahívatják magukat egy távoli országban: széles a trükkös csalók eszköztára. A Telenor összegyűjtötte a magyar mobilhasználókat érintő leggyakoribb csalástípusokat, és az ellenük való védekezési lehetőségeket.

Rendszeresen bukkannak fel a telekommunikációt érintő trükkös csalási kísérletek, amelyek kisebb-nagyobb kárt, vagy éppen bosszúságot okoznak az áldozattá váló gyanútlan embereknek. Manapság az alábbi csalástípusokkal próbálják átverni a magyar mobilhasználókat:

#1 csalástípus: a telefonos ügyfélszolgálat helyett ma már sokan használják a MyTelenor online ügyfélszolgálatot számlabefizetésre és szolgáltatások aktiválására. Bár sokan nem gondolják, hogy még ezzel is vissza tudnak élni a csalók („Kifizeti helyettem a mobilszámlámat?”), a valóságban sokszor előfordult már, hogy egy idegen nevében rendeltek csúcskategóriás okostelefonokat részletfizetéssel egy általuk megadott kiszállítási címre, a részletfizetést pedig az áldozatokra bízták.
Megoldás: Nem szabad kiadni a MyTelenor belépési adatait senkinek!

#2 csalástípus: gyakori, hogy a csalók arra hivatkoznak, hogy a 2017-ben életbe lépett előírásoknak megfelelően szeretnének beazonosítani egy feltöltőkártyás ügyfelet, és bizalmas adatokat próbálnak kiszedni belőlük. Általában az így kapott információk birtokában is részletre vásárolnak drága okostelefonokat.
Megoldás: 
a hivatalos adategyeztetési lehetőséget kell választani ezen az oldalon, a Telenor üzletek valamelyikében, vagy a 1220-as ügyfélszolgálati telefonszámon.

#3 csalástípus: egy másik, sajnos elég gyakori próbálkozás, hogy a csalók hívószám kijelzése nélkül felhívják az ügyfelet a Telenor munkatársának kiadva magukat (persze nem azok), azzal, hogy az ügyfél egy nyereményjáték nyertese, ám a jutalom átvételének technikai költségeinek fedezéséhez egy adott telefonszámra egy kisebb/nagyobb összeget kell feltölteni.
Megoldás: nem szabad semmilyen számot feltölteni, a próbálkozást pedig jelenteni kell a fent említett elérhetőségeken, mivel a Telenor rendszereiben a rejtett hívószámról indított hívások is visszakövethetők.

#4 csalástípus: egyes esetekben a csalók egy kedvezőbb tarifa hamis ígéretével arra kérték a felhívott telenoros ügyfeleket, hogy faxolják el nekik a telefonszámláik másolatát,. Valójában a számlán lévő adatokra (név, lakcím, ügyfélszám stb.) fájt a foguk, amelyek birtokában például saját címükre próbálhatnak meg okostelefont rendelni más nevében.
Megoldás: sosem szabad kiadni a számlát vagy számlamásolatot idegeneknek.

#5 csalástípus: az év elején sok magyar mobilhasználó találkozott egy-egy egzotikus országból származó, nem fogadott hívással.  Ezek a csalók kifejezetten arra utaznak, hogy az áldozat reflexből visszahívja őket, ezáltal nemzetközi hívást generálva. Valamilyen úton-módon ennek a bevételeiből részesednek a csalók is, ezért indítják a hívásaikat.
Megoldás: egészen egyszerű, nem kell visszahívni a külföldi telefonszámot.

#6 csalástípus: az internetes adathalászok „kamuszámlákat”, elmaradt fizetésre, késedelmi díj befizetésére szóló felszólítást is szoktak küldeni e-mailben. Arra számítanak, hogy a címzett rutinszerűen befizeti a számlán szereplő összeget.
Megoldás: 
mindig meg kell nézni, hogy milyen feladótól érkezett a befizetésre felszólító értesítés. A Telenortól kizárólag az eszamla@telenor.hu e-mailről, és a +36 20 202 0043-as telefonszámról küld számlalevelet, vagy tartozásról szóló üzenetet. Ha gyanús, hogy nem a Telenortól érkezik az üzenet, nem szabad kattintani a benne található hivatkozásokra, érdemesebb manuálisan felkeresni a  Telenor oldalát.

 

A fentiek a leggyakoribb típusú csalások, amelyekkel a Telenor ügyfélszolgálata találkozni szokott.  Sajnos a csalók mindig újabb és újabb módszerekkel próbálkoznak, ezért bármilyen gyanú esetén érdemes felkeresni a szolgáltató csalások elkerülésével foglalkozó oldalát. 

A legfontosabb tudnivaló, hogy a Telenor munkatársai soha nem kérik el egyetlen ügyfél belépési azonosítóját és jelszavát, sem e-mailben, sem SMS-ben vagy telefonon. Ha valaki mégis ezt teszi, az valószínűleg egy csaló. Ezeket a próbálkozásokat a Telenor weboldalán, Facebook oldalán, a 1220-as vagy a +36 (20) 2000-000-s ügyfélszolgálati telefonszámon, továbbá az üzletek bármelyikében érdemes jelezni.

 

 

A cikkhez kapcsolódó linkek:


    Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok


    Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

    Samsung Galaxy S24: ritka kivétel a zászlóshajók között

    2024.11.08
    | 9to5Google
    A Samsung Galaxy S24 egy ritka kivételként került be a világszerte eladott legnépszerűbb okostelefonok top 10-es listájára, domináltak az olcsóbb modellek.
    A Google Wallet végre Samsungon is elérhető a redőnyből

    A Google Wallet végre Samsungon is elérhető a redőnyből

    2024.10.14
    | Android Authority
    Mostantól a Samsung telefonokon is hozzáadható a Google Wallet csempéje a Gyorsbeállításokhoz.
    Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

    Vékonyabb, mint valaha: jön az iPhone 17 Air, de nagy árat fizetünk érte

    2024.11.09
    | 9to5mac
    Az Apple hamarosan bemutathatja az iPhone 17 Airt, amely a dizájnt minden más elé helyezi.
    Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

    Kiszivárogtak az iPhone SE 4 specifikációi, ára és megjelenési hónapja!

    2024.10.28
    | Phone Arena
    Az Apple következő, megfizethető okostelefonja, az iPhone SE 4 várhatóan decemberben lép tömeggyártásba, és a pletykák szerint jelentős fejlesztést hoz az iPhone SE 3-hoz képest.