Trükkös csalók ellen segít védekezni a Telenor

2018.06.14| Telenor

Íme, a 6 legelterjedtebb átverési forma és az ellenük való védekezés

Olvasson tovább a legfrissebb híreink között! Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!

Hol a kártyás adategyeztetésre hivatkoznak, hol az önkiszolgáló ügyfélszolgálat belépési adatait próbálják megszerezni, más esetekben pedig saját feltöltőkártyás előfizetésük feltöltésére kérik potenciális áldozataikat, vagy egyszerűen csak visszahívatják magukat egy távoli országban: széles a trükkös csalók eszköztára. A Telenor összegyűjtötte a magyar mobilhasználókat érintő leggyakoribb csalástípusokat, és az ellenük való védekezési lehetőségeket.

Rendszeresen bukkannak fel a telekommunikációt érintő trükkös csalási kísérletek, amelyek kisebb-nagyobb kárt, vagy éppen bosszúságot okoznak az áldozattá váló gyanútlan embereknek. Manapság az alábbi csalástípusokkal próbálják átverni a magyar mobilhasználókat:

#1 csalástípus: a telefonos ügyfélszolgálat helyett ma már sokan használják a MyTelenor online ügyfélszolgálatot számlabefizetésre és szolgáltatások aktiválására. Bár sokan nem gondolják, hogy még ezzel is vissza tudnak élni a csalók („Kifizeti helyettem a mobilszámlámat?”), a valóságban sokszor előfordult már, hogy egy idegen nevében rendeltek csúcskategóriás okostelefonokat részletfizetéssel egy általuk megadott kiszállítási címre, a részletfizetést pedig az áldozatokra bízták.
Megoldás: Nem szabad kiadni a MyTelenor belépési adatait senkinek!

#2 csalástípus: gyakori, hogy a csalók arra hivatkoznak, hogy a 2017-ben életbe lépett előírásoknak megfelelően szeretnének beazonosítani egy feltöltőkártyás ügyfelet, és bizalmas adatokat próbálnak kiszedni belőlük. Általában az így kapott információk birtokában is részletre vásárolnak drága okostelefonokat.
Megoldás: 
a hivatalos adategyeztetési lehetőséget kell választani ezen az oldalon, a Telenor üzletek valamelyikében, vagy a 1220-as ügyfélszolgálati telefonszámon.

Trükkös csalók ellen segít védekezni a Telenor

#3 csalástípus: egy másik, sajnos elég gyakori próbálkozás, hogy a csalók hívószám kijelzése nélkül felhívják az ügyfelet a Telenor munkatársának kiadva magukat (persze nem azok), azzal, hogy az ügyfél egy nyereményjáték nyertese, ám a jutalom átvételének technikai költségeinek fedezéséhez egy adott telefonszámra egy kisebb/nagyobb összeget kell feltölteni.
Megoldás: nem szabad semmilyen számot feltölteni, a próbálkozást pedig jelenteni kell a fent említett elérhetőségeken, mivel a Telenor rendszereiben a rejtett hívószámról indított hívások is visszakövethetők.

#4 csalástípus: egyes esetekben a csalók egy kedvezőbb tarifa hamis ígéretével arra kérték a felhívott telenoros ügyfeleket, hogy faxolják el nekik a telefonszámláik másolatát,. Valójában a számlán lévő adatokra (név, lakcím, ügyfélszám stb.) fájt a foguk, amelyek birtokában például saját címükre próbálhatnak meg okostelefont rendelni más nevében.
Megoldás: sosem szabad kiadni a számlát vagy számlamásolatot idegeneknek.

#5 csalástípus: az év elején sok magyar mobilhasználó találkozott egy-egy egzotikus országból származó, nem fogadott hívással.  Ezek a csalók kifejezetten arra utaznak, hogy az áldozat reflexből visszahívja őket, ezáltal nemzetközi hívást generálva. Valamilyen úton-módon ennek a bevételeiből részesednek a csalók is, ezért indítják a hívásaikat.
Megoldás: egészen egyszerű, nem kell visszahívni a külföldi telefonszámot.

#6 csalástípus: az internetes adathalászok „kamuszámlákat”, elmaradt fizetésre, késedelmi díj befizetésére szóló felszólítást is szoktak küldeni e-mailben. Arra számítanak, hogy a címzett rutinszerűen befizeti a számlán szereplő összeget.
Megoldás: 
mindig meg kell nézni, hogy milyen feladótól érkezett a befizetésre felszólító értesítés. A Telenortól kizárólag az eszamla@telenor.hu e-mailről, és a +36 20 202 0043-as telefonszámról küld számlalevelet, vagy tartozásról szóló üzenetet. Ha gyanús, hogy nem a Telenortól érkezik az üzenet, nem szabad kattintani a benne található hivatkozásokra, érdemesebb manuálisan felkeresni a  Telenor oldalát.

 

A fentiek a leggyakoribb típusú csalások, amelyekkel a Telenor ügyfélszolgálata találkozni szokott.  Sajnos a csalók mindig újabb és újabb módszerekkel próbálkoznak, ezért bármilyen gyanú esetén érdemes felkeresni a szolgáltató csalások elkerülésével foglalkozó oldalát. 

A legfontosabb tudnivaló, hogy a Telenor munkatársai soha nem kérik el egyetlen ügyfél belépési azonosítóját és jelszavát, sem e-mailben, sem SMS-ben vagy telefonon. Ha valaki mégis ezt teszi, az valószínűleg egy csaló. Ezeket a próbálkozásokat a Telenor weboldalán, Facebook oldalán, a 1220-as vagy a +36 (20) 2000-000-s ügyfélszolgálati telefonszámon, továbbá az üzletek bármelyikében érdemes jelezni.

 

 

messenger whatsapp facebook twitter email




Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok



A Samsung hivatalosan is megerősítette a One UI 7 megjelenésének idejét

A Samsung hivatalosan is megerősítette a One UI 7 megjelenésének idejét

2025.03.05
| Android Headlines
A Samsung ma hivatalosan is megerősítette a One UI 7 frissítés megjelenési időkeretét, bár a modellenkénti konkrét dátum továbbra is hiányzik.
Samsung Galaxy márciusi frissítés: ezek a készülékek kapják meg

Samsung Galaxy márciusi frissítés: ezek a készülékek kapják meg

2025.03.25
| 9to5Google
Samsung, Galaxy, One UI 7, Android, biztonsági frissítés, Galaxy S25, Galaxy Z Fold, Galaxy A széria
A Samsung bemutatta a Good Lock új „Home Up” modulját, ami teljesen átalakítja a kezdőképernyőt

A Samsung bemutatta a Good Lock új „Home Up” modulját, ami teljesen átalakítja a kezdőképernyőt

2025.04.10
| GSM Arena
A kezdőképernyők ikonos és widgetes rácselrendezése már régóta szabvány – még az okostelefonok korszaka előtt is létezett. Ez azonban merev, kissé unalmas, és eléggé korlátozza a felhasználó mozgásterét a testreszabásban.
Sokk az Apple-nél: Az iPhone 16e ára letarolja a piacot – ez már nem az olcsó iPhone!

Sokk az Apple-nél: Az iPhone 16e ára letarolja a piacot – ez már nem az olcsó iPhone!

2025.02.21
| 9to5mac
Az Apple mindenkit meglepett az iPhone 16e árával – ha eddig olcsó iPhone-ban gondolkodtál, lehet, hogy újragondolod!

TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

Elfogadom az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi. A Google adatvédelmi irányelve és a szolgáltatási feltételek érvényesek.


SZAVAZÁS

Mennyire fontos Önnek az okosóra anyaghasználata (pl. titánium) a vásárlás során?


Nagyon fontos
Fontos
Nem túl fontos
Egyáltalán nem fontos
Nem használok okosórát



Korábbi szavazások eredményei