A Google engedélyezi a játékemulátorok feltüntetését a Play Áruházban, de az Apple egészen a közelmúltig nem tette meg.
Az Apple iOS-ökoszisztémája rendkívül korlátozó, különösen a harmadik féltől származó alkalmazások számára, így elképzelhetetlen volt a játékemulátorok létezése az App Store-ban, amíg az Európai Unió úgy nem döntött, hogy egy kicsit felrázza a dolgokat.
A hétvégén az Apple elárulta, hogy a játékemulátorok nem csak az EU-ban, hanem a világ minden más részén is megjelenhetnek az App Store-jában. A The Verge által először észlelt változás az emulátorok által kínált letölthető játékokra is kiterjed, amelyeknek meg kell felelniük „minden vonatkozó törvénynek”.
"Az e szabály hatálya alá tartozó alkalmazásokban kínált szoftvereknek: meg kell felelniük az összes adatvédelmi irányelvnek, beleértve, de nem kizárólagosan, az 5.1. irányelvben meghatározott szabályokat, amelyek az adatok és érzékeny adatok (például gyermekektől származó egészségügyi és személyes adatok) gyűjtésére, felhasználására és megosztására vonatkoznak; tartalmaznia kell egy módszert a kifogásolható anyagok szűrésére, egy mechanizmust a tartalom jelentésére és az aggodalmakra adott időben történő reagálásra, valamint a visszaélésszerű felhasználók blokkolásának lehetőségét; és az alkalmazáson belüli vásárlást lehetővé tenni annak érdekében, hogy digitális termékeket vagy szolgáltatásokat kínáljon a végfelhasználóknak."
De ez nem minden, amit az Apple úgy döntött, hogy módosít az alkalmazásboltjában. A cupertinói cég most azt állítja, hogy a mini-játékoknak és a nagy alkalmazásokban, például a WeChat-on belüli minialkalmazásoknak HTML5-öt kell használniuk, tehát nem lehetnek natív alkalmazások és játékok.
Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!
Végül pedig az Európai Bizottságnak adott válaszként az Apple megígérte, hogy az EU-ban lehetővé teszi a zenei streaming alkalmazások számára, hogy olyan alkalmazáson belüli hivatkozásokat tartalmazzanak, amelyek külső vásárlásokra és árinformációkra irányítanak át.