Az Európai Unió komoly bírságot szabhat ki a Metára a Marketplace szolgáltatás miatt, amelyet versenyellenes gyakorlatokkal vádolnak.
Az EU rendszeresen vizsgálja a nagy technológiai óriásokat annak érdekében, hogy a digitális piacon megmaradjon a verseny. A vizsgálatok eredményeként gyakran jelentős pénzbüntetéseket szabnak ki, ha az EU úgy találja, hogy egy cég tisztességtelenül jár el és korlátozza a versenyt.
A Meta most újabb problémával néz szembe az Európai Unióval a Marketplace szolgáltatásával kapcsolatban. Az uniós szabályozók szerint a Meta a Facebook közösségi hálózatát integrálva előnyt biztosít a Marketplace számára az online piactér piacon, ami versenyellenes gyakorlatnak minősülhet.
Az EU szerint a Meta így igazságtalan módon uralja a hirdetési piacot, mivel a Facebook integrációja révén a Marketplace szélesebb közönséget ér el, mint a versenytársak. Továbbá aggodalomra ad okot, hogy a Meta a Facebook adatait felhasználva előnyhöz juttathatja a Marketplace eladóit, miközben ingyen hozzáfér az üzleti adatokhoz, hogy aztán hirdetéseket adjon el az embereknek.
Ez a versenyellenes vizsgálat 2019-ben indult, miután a Meta-t rivális márkák vádolták meg tisztességtelen piaci magatartással. 2022 decemberében az első eredmények azt mutatták, hogy a Meta torzítja a versenyt. Ha bűnösnek találják, a Meta akár globális bevételeinek 10%-át is bírságként fizetheti. A Meta 2023-as globális bevétele állítólag 135 milliárd dollár volt, így a bírság jelentős összeg lehet.
Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!
A döntés várhatóan már októberben megszülethet, de a Meta valószínűleg fellebbezni fog, ahogy az ilyen ügyeknél szokásos.