Az okosgyűrűk piacán az Oura továbbra is vezet, de a Circular és az Ultrahuman új modellekkel próbálnak teret nyerni, eltérő stratégiákkal.
További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!
Az Oura továbbra is az okosgyűrűk piacának meghatározó szereplője, 49%-os piaci részesedésével szinte egyeduralkodónak számít. A márka nemcsak hardveres fejlesztéseivel, hanem kifinomult alkalmazásával is lenyűgözte a felhasználókat, amely még az előfizetéses modell iránti ellenérzéseket is enyhítette. Az Oura negyedik generációs gyűrűje újabb szintre emelte a termékcsaládot, miközben a versenytársak csak lassan közelítenek.
A Circular egy új megközelítéssel próbál betörni a piacra. Korábbi modelljeit sok kritika érte a műanyag borítás és a vezeték nélküli töltés hiánya miatt, de a legújabb változatban ezeket a hibákat kijavították. Az új gyűrű titánból készült, négyféle színben érhető el, és jelentősen pontosabb érzékelőkkel szerelték fel. Az USB-alapú töltőt vezeték nélküli dokkolóra cserélték, az akkumulátor élettartama pedig nyolc napra nőtt, ami meghaladja az Oura teljesítményét.
A legnagyobb újítás azonban egy FDA által jóváhagyott pitvarfibrilláció-érzékelő, amely a szív elektromos aktivitását monitorozza, beleértve az ütemet és a ritmust. Ez a funkció, amelyet eddig főként az okosóráknál láttunk, most először jelent meg egy intelligens gyűrűben. A Circular Ring 2 crowdfunding kampánya még ebben a hónapban indul, és márciusra várhatóan kapható lesz, 380 dolláros kezdőáron.
Ezzel szemben az Ultrahuman egy luxusmegközelítést választott. Az új Rare modellek 18 karátos aranyból és platinából készülnek, áraik 1900 és 2200 dollár között mozognak. Bár ezek az anyagok a presztízst hangsúlyozzák, a stratégia emlékeztet az Apple Watch Edition eredeti modelljére, amely végül nem vált be. Az ilyen prémium árazás nehezen indokolható egy olyan eszköznél, amelynek élettartama mindössze néhány év.
Az okosgyűrűk piacán tehát továbbra is az Oura diktálja a tempót, miközben a versenytársak egyedi megoldásokkal próbálják megtalálni a saját közönségüket. Az igazi kérdés, hogy meddig tudják fenntartani ezt az előnyt, és hogyan reagálnak majd az esetleges új belépők, például az Apple kihívásaira.