
Egyes Galaxy S25 Ultra felhasználóknál súlyosan remeg az ultraszéles látószögű kamera – komoly hiba lehet a háttérben.
A Samsung Galaxy S25 Ultra idei egyik legnagyobb kamerás újítása az 50 megapixeles ultraszéles látószögű kamera. Sajnos azonban úgy tűnik, hogy több felhasználónál komoly problémák merültek fel ezzel az egységgel kapcsolatban.
Mi a gond?
Több tulajdonos is beszámolt arról – a Redditen, a Twitteren és a Samsung közösségi fórumán (forrás: Tech Issues Today) –, hogy az ultraszéles kamera intenzíven rázkódik és vibrál, a kereső (viewfinder) pedig teljesen elmosódott képet mutat emiatt. Egy Reddit-felhasználó által közzétett videó szerint a remegés nemcsak látványos, de hallható is, és szinte használhatatlanná teszi ezt a kamerát. A probléma szinte minden kameraüzemmódban jelentkezik, sőt néhányan azt is jelezték, hogy harmadik féltől származó alkalmazásokban, például a Snapchatben is előjön.
Mi állhat a háttérben?
Elsőre hibás optikai képstabilizátor (OIS) lehet a ludas, ahogy azt az iPhone 14 Pro esetében is láttuk, ahol a szenzormozgatásos stabilizálás okozott hasonló vibrálást harmadik féltől származó alkalmazásokban – ezt végül szoftverfrissítéssel javították.
Csakhogy: a Galaxy S25 Ultra ultraszéles kamerájában nincs OIS, így inkább fókuszmechanikai problémára vagy esetleg szoftverhibára lehet gyanakodni. Felmerült az is, hogy a mágneses tokok zavarnák meg a kamerát, ám több érintett TPU tokot használt, amelyben nincsenek mágnesek. Egyes beszámolók szerint a hiba egy frissítés után jelentkezett, ami arra utalhat, hogy szoftveres komponens is közrejátszhat.
Van megoldás?
Néhány felhasználó már elvitte a telefonját hivatalos Samsung szervizbe, ahol kameracserét végeztek. A diagnózis szerint hardveres hibáról van szó.
Ezért ha te is hasonló jelenséget tapasztalsz a Galaxy S25 Ultra készülékeden, érdemes mihamarabb felkeresni egy hivatalos Samsung szervizközpontot, mert a jelek szerint nem csak átmeneti hibáról van szó.
A cikk szerzői megkeresték a Samsungot hivatalos állásfoglalásért, amelyre még várják a választ. Remélhetőleg a vállalat hamarosan reagál a panaszokra és egyértelműen kommunikálja, hogy milyen lépésekre számíthatnak az érintett vásárlók.
A cikkhez kapcsolódó linkek: