Érintéses fizetéssel bővül a Telenor Wallet alkalmazás a Telenor és a Budapest Bank közös megoldásával.
A Telenor Magyarország és a Budapest Bank közös mobilfizetési megoldásával bővül a Telenor Wallet alkalmazás, amely így egy helyre integrálja a Telenor mobilfizetési megoldásait. Az új szolgáltatás, a Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéssel történő fizetés több mint 83 ezer POS-terminállal felszerelt magyarországi üzletben, valamint külföldön is. Ezzel a Telenor alkalmazása a világ első olyan mobilszolgáltatói tárcája, amely a távoli és az érintéses fizetést egyaránt támogatja, valamint egyszerre megtalálható benne NFC-technológia és a MasterPass szolgáltatás. A megoldás a Telenor kijelölt üzleteiben egyablakos ügyintézéssel lesz majd igényelhető.
Ahhoz, hogy a Telenor és a Budapest Bank közös fejlesztésének köszönhetően bankkártyaként lehessen fizetni az arra alkalmas POS-termináloknál, NFC-képes, androidos mobiltelefonra és NFC-képes SIM-kártyára van szükség – amelyre a megrendelést követően telepítésre kerülnek a bankkártya-adatok –, továbbá a Telenor MobilPass fizetési szolgáltatásra és a Telenor Wallet alkalmazásra. A Telenor MobilPass szolgáltatással a Telenor kártyás vagy számlás, és akár üzleti előfizetői anélkül tehetik érintéses fizetésre alkalmassá okostelefonjukat, hogy meg kelljen szüntetniük meglévő banki kapcsolatukat, vagy banki ügyintézésre lenne szükségük.
Az érdeklődők számára a Telenor kijelölt üzleteiben rövid személyes ügyintézéssel igényelhető Telenor MobilPass kártya segítségével a Telenor Wallet alkalmazás feltölthetővé válik meglévő bankszámláról indított tranzakcióval, például netbanki utalással. Ezt a feltöltött összeget lehet érintéses fizetésre használni. Ehhez egy szintén ingyenes plasztikkártya is jár – külön kártyadíj nélkül –, amellyel további Telenor Wallet-szolgáltatások válnak elérhetővé, valamint hasznos lehet azokban a helyzetekben, amikor valahol nincs érintéses fizetésre alkalmas POS-terminál, vagy az ügyfél a feltöltött összeget internetes vásárlással költené el, vagy esetleg érintéses készpénzfelvételre nem alkalmas ATM-ből venne fel pénzt.
A Telenor MobilPass szolgáltatás havidíja bruttó 490 forint. Annak érdekében, hogy a Telenor ügyfelei most kötöttségek nélkül kipróbálhassák az érintéses fizetés élményét, az első 3 hónapban havidíjmentesen használhatják a szolgáltatást. Emellett a Budapest Bank minden felhasználó egyenlegére egyszeri 1000 forintot utal a számlanyitást követő munkanapon, hogy azonnal kipróbálható legyen a szolgáltatás. A szolgáltatást számlanyitási díj nem terheli, emellett minden tranzakcióról díjmentes SMS-értesítés jár hozzá.
Az érintéses fizetés mellett a Telenor Wallet más funkciókkal is bővült a közelmúltban. Az alkalmazás, amelynek fejlesztéséhez a Telenor a Cellum Zrt.-t, technológiai hátterének biztosításához pedig a Gemaltót választotta, a Telenor minden mobilfizetési szolgáltatását integrálja, hogy minél szélesebb körű fizetési élményt biztosítson a felhasználóknak. A mobilparkolás, autópályamatrica-vásárlás, számlabefizetés, feltöltőkártyás egyenlegfeltöltés, taxirendelés, lottó, utasbiztosítás és Telenor-tartozékok vásárlása mellett már a pizza.hu-ról való ételrendelés, a jegy.hu rendszeréből való jegyvásárlás, valamint kuponbeváltás is intézhető vele kényelmesen, egy helyen; az elérhető szolgáltatások köre pedig várhatóan tovább bővül majd.
A Budapest Bank ügyfelei – feltéve, hogy a Telenor ügyfelei is egyben – hamarosan a bank öt fiókjában is megrendelhetik a bank mobilfizetési szolgáltatását. A bankfiókokban szükség esetén NFC-képes SIM-kártyát is lehet igényelni, így az ügyfeleknek elegendő az egyik szolgáltatót felkeresniük a teljes körű ügyintézéshez.