Egyre többen telefonálnak ingyen

2021.10.21| NMHH
Címkék:

ingyen

,

hívás

,

NMHH


NMHH-kutatás: A felhasználók közel kétharmada használja online hívásra is a netet.

A magyar internetezők 64 százaléka használ valamilyen netes hang- vagy videóhívás-szolgáltatást, de a cégek is előszeretettel alkalmazzák a technikát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásai alapján. A 2020 második felében készült felmérések szerint nem feltétlenül telefonál kevesebbet mobilról az, aki online indít hívást.

Felhívlak videón! – lakossági használat

A 15 évesnél idősebb hazai internetezők 64 százaléka használ valamilyen hang- vagy videóhívást nyújtó szolgáltatást, szűk felük több ilyet is igénybe vesz. Legtöbben Messengert (47 százalék), Vibert és Skype-ot (19-19 százalék) használnak. A nők inkább a Messengert részesítik előnyben, míg a férfiaknál a Skype és a Teams népszerűbb az átlagnál. A szolgáltatások különösen elterjedtek a nők, a magasabb végzettségűek, a 30 év alattiak és a 60 év felettiek, valamint a budapestiek körében. A mobilinternetet használó online telefonálók 47 százaléka olyan csomagra fizet elő, amely korlátlan mobilinternetet tartalmaz, vagy a videóhívások nem fogyasztják a rendelkezésre álló adatkeretet.

Persze technikai jellegű fennakadások itt is előfordulhatnak. A felhasználók 44 százaléka tapasztalt gyenge térerőt vagy hiányos lefedettséget, harmaduknál akadozott vagy torzult a hang, 27 százalékuknak pedig az adatkeret kimerülése okozott bosszúságot. Talán ennek is köszönhető, hogy az online telefonálók 60 százalékánál nem csökkent a hagyományos mobiltelefon használata, sőt, 7 százalékuknál még nőtt is.

Mindez egybecseng az NMHH mobilpiaci jelentésében publikált forgalmi adatokkal, melyek szerint az emberek 2020-ban – a jelentős arányú online telefonálás ellenére – 14 százalékkal többet beszéltek mobilon, mint 2019-ben. Ez részben annak a következménye, hogy a szolgáltatók leginkább a magasabb előfizetési díjú, de ingyenes beszélgetést lehetővé tevő, ún. „flat” tarifákat ajánlják ügyfeleiknek.

Egyre többen telefonálnak ingyen

A videóértekezletek kora

A vállalatok is előszeretettel alkalmazzák az internetalapú hangmegoldásokat. A legalább tíz főt alkalmazó üzleti vállalkozások – kb. 38 ezer ilyen van – 36 százalékánál minimum egy alkalmazott használ a munkához online hang- vagy videótelefon-szolgáltatást a mobiltelefonján. A felhasználók aránya jelentősen magasabb a nagyobb, legalább 250 főt foglalkoztató cégeknél – 44 százalékuk használja –, valamint az egymilliárd forint feletti bevételű és a szolgáltatói szektorban tevékenykedő vállalatoknál. 

A koronavírus miatt a vállalkozások 41 százaléka biztosította az otthoni munkavégzést a dolgozói legalább egy részének, emiatt pedig online platformra kerülhettek a megbeszélések, a konferenciák. Ahol a vállalat nagyobb része otthonról dolgozhatott, ott a munkatársak több mint fele telefonált online.

Az emberek jelentős többségben a Messengert használják magánügyekben online hang- vagy videóhívásra. Az üzleti célból, mobilkészüléken online telefonálók viszont közel azonos arányban veszik leggyakrabban igénybe a Skype-ot (27 százalék), a Vibert (25 százalék) és a Messengert (23 százalék), valamint sokan részesítik előnyben a Teamset (16 százalék).

A technológiát használó vállalkozások vezetőinek bő fele – 52 százalékuk – kifejezetten támogatja a netes hang- és videóhívások használatát, és csupán 4 százalékuk ellenzi azt. Viszont csak a harmaduk gondolja, hogy e szolgáltatások teljesen megfelelnek a vállalati igényeknek. Az online telefonálás hatására a vállalkozások 37 százalékánál csökkentek a céges mobilkiadások, és 8 százalék tapasztalt nagyon jelentős, 25 százalék feletti kiadáscsökkenést.

A kutatás háttere

Az NMHH országos reprezentatív felméréseinek célja, hogy jobban megismerje és megértse az elektronikus hírközlési szektor helyzetét. Az összeállítás a 2020-ra vonatkozó lakossági, háztartási és üzleti felmérések, valamint a szintén tavalyi, szolgáltatói adatok felhasználásával megjelent Mobilpiaci jelentés alapján készült.

A felméréseket az Ariosz Kft. és a Bellresearch Kft. készítette el az NMHH számára, a mobilpiaci jelentés a hatóság saját összeállítása. Jelen sajtóközlemény a teljes kutatások egy szeletét, az online hang- és videóhívásokra vonatkozó részét dolgozza fel.

 

További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide! További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!

A cikkhez kapcsolódó linkek:
messenger whatsapp facebook twitter email




Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok



A Samsung hivatalosan is megerősítette a One UI 7 megjelenésének idejét

A Samsung hivatalosan is megerősítette a One UI 7 megjelenésének idejét

2025.03.05
| Android Headlines
A Samsung ma hivatalosan is megerősítette a One UI 7 frissítés megjelenési időkeretét, bár a modellenkénti konkrét dátum továbbra is hiányzik.
A Samsung bemutatta a Good Lock új „Home Up” modulját, ami teljesen átalakítja a kezdőképernyőt

A Samsung bemutatta a Good Lock új „Home Up” modulját, ami teljesen átalakítja a kezdőképernyőt

2025.04.10
| GSM Arena
A kezdőképernyők ikonos és widgetes rácselrendezése már régóta szabvány – még az okostelefonok korszaka előtt is létezett. Ez azonban merev, kissé unalmas, és eléggé korlátozza a felhasználó mozgásterét a testreszabásban.
Samsung Galaxy márciusi frissítés: ezek a készülékek kapják meg

Samsung Galaxy márciusi frissítés: ezek a készülékek kapják meg

2025.03.25
| 9to5Google
Samsung, Galaxy, One UI 7, Android, biztonsági frissítés, Galaxy S25, Galaxy Z Fold, Galaxy A széria
Elképesztő mennyiségű újítás - Ez a One UI 7 hivatalos changelog a Galaxy S24 szériához

Elképesztő mennyiségű újítás - Ez a One UI 7 hivatalos changelog a Galaxy S24 szériához

2025.04.09
| SamMobile
A One UI 7 globális bevezetése végül április 7-én kezdődött. Nem meglepő módon a Galaxy S24, Galaxy S24+ és Galaxy S24 Ultra az elsők között volt, amelyek megkapták a várva várt frissítést.

TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

Elfogadom az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi. A Google adatvédelmi irányelve és a szolgáltatási feltételek érvényesek.


SZAVAZÁS

Mennyire fontos Önnek az okosóra anyaghasználata (pl. titánium) a vásárlás során?


Nagyon fontos
Fontos
Nem túl fontos
Egyáltalán nem fontos
Nem használok okosórát



Korábbi szavazások eredményei