Úgy tűnik, hogy a magyarországi Apple Pay felhasználók ezen a szerdán technikai problémák miatt jogosulatlan terhelésekkel szembesültek a bankkártyáikon.
Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!
Úgy tűnik, hogy a magyarországi Apple Pay felhasználóknak ezen a szerdán problémákkal kell szembenézniük a platformmal. Több jelentés alapján az Apple Pay váratlanul és engedély nélkül terheli a felhasználók kártyáit, a bankok szerint pedig az Apple oldalán van a probléma.
Jogosulatlan terhelések
A Telex magyar weboldal beszámolója szerint az országban több felhasználó is jogosulatlan terhelést észlelt az Apple Paynel regisztrált bankkártyáján. Az érintettek elmondása szerint több összeget vontak le a számlájukról annak ellenére, hogy nem vásároltak semmit. Egyik felhasználó például arról számolt be, hogy mindössze öt perc alatt három tranzakciót hajtottak végre a kártyáján.
Banki reakciók
A helyi Raiffeisen Bank közleményben közölte, hogy "technikai probléma" van folyamatban az Apple részéről, és mindketten dolgoznak a megoldáson. A további részletek azonban egyelőre nem világosak. Az MBH Bank is megerősítette, hogy az Apple oldalán van a probléma:
"Egy külső technikai hiba miatt az Apple alkalmazásboltja június 26-án délután tévesen terhelte meg néhány felhasználó bankkártyáját, ami az MBH Bank néhány ügyfelét is érintette. Kollégáink azonnal jelezték a problémát az Apple-nek, és megtették a szükséges lépéseket. A hibás tranzakciók jóváírásáról később tájékoztatjuk ügyfeleinket. Ezúton is köszönjük ügyfeleink türelmét."
A probléma okai
A jelentések alapján úgy tűnik, hogy a legtöbb díj a korábbi tranzakciókhoz és a törölt előfizetések újbóli felszámításához kapcsolódik. Az ilyen típusú hibák gyakran előfordulhatnak szoftverfrissítések vagy rendszerkarbantartások során, amikor az adatbázisok és a tranzakciós rendszerek szinkronizációja megszakad vagy hibás adatokat küld. Ez különösen igaz lehet azokra a tranzakciókra, amelyek valamilyen okból korábban függőben maradtak vagy törölték őket, de nem kerültek megfelelően lezárásra a rendszerben.
Az Apple válaszlépései
Az Apple és az érintett bankok folyamatosan dolgoznak a probléma megoldásán, és igyekeznek minél előbb visszatéríteni a tévesen levont összegeket a felhasználók számláira. A felhasználóknak javasolt figyelemmel kísérni banki értesítéseiket és számlakivonataikat, valamint kapcsolatba lépniük a bankjukkal, ha további kérdéseik vagy problémáik merülnének fel.
Ez a hiba ismét rávilágít arra, hogy a digitális fizetési rendszerek milyen komplexek, és hogy az ilyen rendszerekben bekövetkező kisebb technikai hibák is jelentős hatással lehetnek a felhasználókra. Az Apple és partnerei számára kiemelt fontosságú a megbízhatóság és a felhasználói bizalom helyreállítása az ilyen esetek után.