Tizenkét európai országba, köztük Magyarországra is elhozza a Mastercard az ujjlenyomattal és a szelfivel történő azonosítást a most megjelenő Identity Check Mobile alkalmazással. Az újfajta, biometrikus azonosítási módoknak köszönhetően jelszó sem szükséges a kártyabirtokos személyazonosságának ellenőrzéséhez, így egyszerűsödik az internetes vásárlás.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
A Mastercard bejelentette, hogy Magyarország mellett az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Belgiumban, Csehországban, Dániában, Finnországban, Németországban, Hollandiában, Norvégiában, Spanyolországban és Svédországban is elindítja Identity Check alkalmazását, 2017-ben pedig várhatóan világszerte elérhető lesz az alkalmazás. A bevezetést egy sikeres tesztidőszak előzte meg az Egyesült Államokban, Kanadában és Hollandiában.
A Mastercard Identity Check applikációval nincs szükség jelszóra, így a kártyabirtokosok gyorsabban és biztonságosabban fizethetnek az interneten. Nem kell űrlapokat kitölteniük a vásárláshoz, elég az okostelefon ujjlenyomat-szkennerét használni, vagy éppen egy szelfit készíteni. Ez az e-kereskedők számára is új lehetőséget hozhat, a jelenleg használatos személyazonosságot ellenőrző módszerek ugyanis gyakran elijesztik a vásárlókat a hosszas procedúra miatt. A jelszavakkal történő bejelentkezés esetenként időigényes lehet, ami elveheti a vevő kedvét a vásárlástól, ha pedig helytelen a jelszó, sikertelen lesz a tranzakció.
“Az új technológia kialakításánál arra összpontosítottunk, hogy még kényelmesebb fizetést biztosítsunk a felhasználók számára, amellett, hogy a fizetési adatoknak maximális biztonságot garantálunk” – mondta Ajay Bhalla, a Mastercard vállalati kockázatkezelésért és biztonságért felelős elnöke. “Ez egy nagyon fontos mérföldkő a fizetési technológia fejlődésében. A bolti vásárlás területén forradalmi újítás volt a mobilfizetési technológia, illetve a viselhető eszközökkel és az egyérintéses kártyákkal való fizetés. Az Identity Check mobilalkalmazás viszont most még nagyobb innováció ezen a területen, és hamarosan az egész világon elterjed.”
Az alkalmazás európai elindítását számos kutatás és tesztelés előzte meg. A Mastercard új, Impact of Innovation kutatása is azt támasztja alá, hogy a fogyasztók szívesen vennék igénybe a biometrikus azonosítást a vásárlás során. A Mastercard Identity Check Mobile applikáció bevezetése is elősegíti a Mastercard azon törekevését, hogy az online fizetés biztonságát még magasabb szintre emelje.