Ahhoz, hogy egy weboldal sikeres legyen, számos tényezőre oda kell figyelni.
Először is nagyon fontos, hogy mindenki meg tudja tekinteni, függetlenül attól, hogy milyen böngészőt használ, vagy hogy milyen eszközről szeretné átnézni az adott oldalt.
Lényeges, hogy akár egy nagyobb látogatói roham esetén se álljon le az oldal. E cél elérése érdekében a Sybell remek tárhelyeket tud biztosítani. Ezek ráadásul nemcsak stabilak, hanem biztonságosak is.
Természetesen az sem mindegy, hogy milyen tartalommal töltjük meg a weboldalunkat. Hiába hasznosak és érdekesek a témák, ha senki sem talál rá a honlapunkra, akkor ezeket az anyagokat senki sem fogja elolvasni. Ahhoz, hogy organikus látogatóink is legyenek, muszáj nagy hangsúlyt fektetni a keresőoptimalizálásra. Nézzünk néhány olyan tippet, amelyek segíthetnek, hogy minél előrébb legyen rangsorolva egy weboldal!
Megfelelő címsorok használata
A Google robotjai számára egyértelművé kell tenni, hogy egy adott szakasz tartalma miről fog szólni. Ezt releváns, kulcsszavakat tartalmazó címsorok használatával lehet megtenni. Ha könnyebben értelmezik az adott szekció tartalmát a keresőrobotok, akkor a találati oldalon is előkelőbb helyen lesz a szóban forgó oldal.
A meta adatok kitöltését nem lehet elmulasztani
Mivel a meta adatok az olvasók számára láthatatlanok, ezért ezek kitöltéséről sokan meg is feledkeznek, pedig ez óriási hiba. Az egyik ilyen kulcsfontosságú meta adat a meta leírás, amely 120-150 karakterben összefoglalja, mi a cikk lényege. Amikor a Google keresőjében valaki rákeres egy szóra vagy kifejezésre, akkor a listázott címek alatt ez a meta leírás jelenik meg.
Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!
Célszerű ezért a meta leírásokban kulcsszavakat is elhelyezni. Mindenképpen lényegre törőnek kell lenniük, és fontos az is, hogy az említett karakterszámot ne lépjük túl, mert a túl hosszú leírások vége nem is fog látszódni.
Sok múlik a cikkek hosszán is
Tény, hogy nem sok értelme van terjengősen fogalmazni, ismételgetni ugyanazt, mégis jó észben tartani, hogy a Google jobban szereti azokat a bejegyzéseket, amelyek hosszabbak. Nem kizárt persze, hogy jól teljesítsen egy 500 szavas cikk, amennyiben hasznos, el vannak benne helyezve a megfelelő kulcsszavak, és a linképítés szabályai is be vannak tartva. A megfigyelések szerint azonban jobb, ha inkább 1000-1200 szavas bejegyzésekben gondolkodunk.
Érdemes inkább ritkán közzétenni egy alapos, minden részletre kiterjedő anyagot, mint sűrűn publikálni nagyon rövid írásokat. Nem kell azonban átesni a ló másik oldalára, a túlzottan hosszú cikkeket ugyanis kevesen fogják végigolvasni.
Nem szabad csak a robotok igényeire koncentrálni
Magától értetődő, hogy miért kell a keresőrobotok kegyeit keresni, ugyanakkor a kulcsszavak túlzott használata nem jó gyakorlat. Így ugyanis a szöveg élvezhetetlen lesz, kevesen olvassák végig, ezáltal kevesen is fogják az ilyen cikkeket megosztani az ismerőseikkel. A szövegalkotás során fontos odafigyelni a tartalomra és a stílusra is.