Egy friss jelentés azt állítja, hogy a Z generációs Android alkalmazása riasztó ütemben csökken.
Az Egyesült Államokban a zoomerek az összes iPhone-tulajdonos 34%-át teszik ki, aminek köszönhetően az Apple 50% fölé növelte amerikai piaci részesedését. Azonban még az Egyesült Államokon kívül is folyamatosan növekszik az iPhone elterjedése a Z generáció körében.
Az Android operációs rendszerrel van egy nagy probléma, a Z-generáció esetében (alias Zoomers, avagy akik 1996 után születettek). A Financial Times új jelentése szerint a Z generációs tömeg egyre inkább előnyben részesíti az Apple iPhone készülékeit még a legjobb Android telefonokkal szemben is, különösen az Egyesült Államokban.
A jelentés szerint az Egyesült Államokban az összes iPhone-tulajdonos 34%-a a Z generációhoz tartozik. Ez a statisztika tönkreteszi a Samsung részesedését, ami mindössze 10%. Ez a jelentős növekedés a zoomerek körében az egyik oka annak, hogy az Apple a 2019-es 35%-ról 2022-re több mint 50%-ra növelte teljes amerikai piaci részesedését.
Ez a növekedés a zoomerek körében akkor is bekövetkezik, amikor egy iPhone átlagos ára eléri az 1000 dolláros határt, ami nagyjából háromszorosa a globális Androidos készülékek átlagának.
Míg az Egyesült Államokban volt a leglenyűgözőbb növekedés az iPhone elterjedésében a Z generáció körében, ez nem csak észak-amerikai jelenség. Például a 25 év alatti európai iPhone-felhasználók 83%-a azt mondja, hogy továbbra is iPhone-t fog használni. Az ugyanabba a csoportba tartozó Android-felhasználók aránya, akik azt mondják, hogy ragaszkodnak az Androidhoz, kevesebb, mint fele ennek a százaléknak.
Magától értetődik, hogy ha a Z generáció elhagyja az Androidot, csak idő kérdése lesz, hogy az Android mikor kezd lassan meghalni.
Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!
De mit lehet tenni?
A Financial Times cikke tele van statisztikákkal és kommentárokkal az iMessage-ről, az Apple saját üzenetküldő alkalmazásáról, amely csak az Apple termékeken működik megfelelően. A Zoomerek nem szeretik, hogy az iMessage nem működik jól az Android telefonokkal, ami arra készteti őket, hogy vagy iPhone-ra váltsanak, vagy mindenáron ragaszkodjanak az iOS-hez.
Sokat írtunk már erről a jelenségről, többek között arról is, hogy az iMessage-felhasználók hogyan zárják ki az Android-felhasználókat a chatekből. A Google marketinggel, óriásplakátokkal, YouTube-videókkal és még sok mással megkezdte a küzdelmet a probléma ellen, és felhívta az Apple-t, hogy nem alkalmazta az RCS-t. Ez a platform-agnosztikus rendszer megoldaná az iPhone/Android közötti különbséget.
Természetesen az Egyesült Államokon kívül az iMessage probléma kevésbé hangsúlyos, mivel a legtöbb ember harmadik féltől származó üzenetküldő alkalmazásokat használ, például a WhatsApp-ot. Ezeket az alkalmazásokat nem érdekli, hogy ki melyik platformot használja, így a Gen Z Android probléma kevésbé hangsúlyos. Az előző részben hivatkozott statisztikák azonban azt mutatják, hogy ez sem teljesen egyenlővé teszi a feltételeket.
Bárhogy is legyen, a Google-nak hatalmas a megoldandó probléma ez ügyben. Ki kell találnia, hogyan lehet a Z generációt beépíteni az Androidba – vagy tíz év múlva lehet, hogy nem is lesz Android.