A helyi állásoldalak népszerűsége több mindenből is adódhat, és persze vannak olyanok is, melyek nem tudják felvenni a versenyt a nagyobbakkal.
De az biztos, hogy ha megtaláljuk azokat a felületeket, amit a munkavállalók is előszeretettel használnak, akkor könnyebb dolgunk lesz a toborzás során.
A helyi állásoldalak pont ott vannak, ahol lenniük kell
Ez azt jelenti, hogy amikor online valaki rákeres egy adott város munkalehetőségeire, akkor szinte biztos, hogy ezekre az oldalakra rá fog találni. Ennek az az oka, hogy jól pozicionáltak, ugyanis egy adott település, régió vagy vármegye munkáit kínálják. És ha ezt keresik az emberek, akkor ezt is fogja számukra kidobni a kereső.
Ott van például az IT-Nav Hungary honlapja, amit böngészve könnyen rá fogunk jönni, hogy nekik milyen stratégiával sikerült elérniük, hogy első helyeken jelenjenek meg a keresésekben. Ők kiválóan választottak domainnevet. Településenként (igen, több száz darab) portált hoztak létre úgy, hogy az oldalak címében az adott település neve, illetve mellette az “állás” szó található meg. Például pecsallas.hu vagy gyorallas.hu, és még sorolhatnánk. Nagyszerű megoldás SEO szempontjából, melyet meghálálnak a keresők.
Aki Békéscsabán lakik, az elsősorban az ottani munkákat fogja keresni, de ugyanez igaz a nagykanizsaiakra is és bármely egyéb nagyobb város lakóira. Mi, magyarok alapvetően nem szeretnénk költözni a munkánk miatt, hacsak nem muszáj, de még akkor sem szívesen. Épp ezért kutatnak olyan sokan elsősorban a helyi lehetőségek után.
Van blog az oldalon?
Ha megnézzük az Itnav állásoldalait, akkor láthatjuk, hogy sok hasznos információval rendelkeznek a blogbejegyzéseik által. Ezek a felületek arra nagyon jók, hogy visszatérő olvasókat toborozzanak. Olyanokat, akik munkát keresnek, de elsőre még nem találták meg a számukra megfelelő lehetőséget. Vagy épp meglett volna, de nem sikerült túljutniuk a kiválasztási folyamat valamelyik lépcsőjén.
Az ilyen munkakeresőknek nagy segítséget jelentenek a különböző tippek, javaslatok, melyekkel könnyebben és hatékonyabban fel tudnak készülni egy-egy interjúra, vagy amik segítségével jobbá válik az önéletrajzuk. De a munkaerőpiaci hírek is hasznosak lehetnek bármely alkalmazott számára.
Ha erre odafigyel egy lokális oldal üzemeltetője, akkor ezzel is rengeteg látogatót tud bevonzani vagy újra odavonzani. Ez pedig ismételten nagyon jó egy munkáltató, egy álláshirdető számára is.
Hirdetési lehetőségek
Amikor biztosra akarunk menni a toborzás során, akkor jellemzően használnunk kell az oldalak által nyújtott hirdetési lehetőségeket is. Ezzel tudunk mindig szem előtt maradni, főleg a nagy számú állásajánlatok mellett. De így tudunk például közvetlen azok e-mail fiókjába is bekerülni, akik érdeklődnek az olyan pozíciók iránt, amilyet mi is kínálunk.
Ha egy helyi állásoldal megfelel a fentieknek, akkor nem kérdés, hogy érdemes-e ott hirdetni, vagy sem. Mindenképp élnünk kell egy ilyen lehetőséggel, ha gyorsan szeretnénk betöltetni egy-egy pozíciót.