Milliók várják a Huawei P30 családot, éppen ezért kellemetlen, amit a gyártó tett.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
A fő probléma, hogy a reklámanyagokba került fotók, amelyek a mobilok zoomolási képességeit hivatottak prezentálni, abszolút nem a most érkező telefonokkal készültek. A cég magyarázza a bizonyítványát, miszerint „félreértés” történt a képekkel kapcsolatban, ők ugyanis csak képeket osztottak meg, de sehol sem állították, hogy bármelyik P30-cal készült volna, mindössze az új funkciókat emelték ki velük. A P30-ak március 26-án mutatkoznak be Párizsban.
Az utóbbi években ez a második félrevezető marketingje a cégnek a telefonok kameráival kapcsolatban. Ruchard Yu egy fotósorozatot tett közzé a Weibon, reklámozva a bejelentést. Bár nem mondta, hogy a fotók Huawei P30-cal készültek, logikátlan lett volna az ellenkezőjét gondolni, már csak azért is, mert az új funkciók között kiemelkedő lesz a nagyítás képessége és ezekre ment rá a gyártó, a P30-ak pedig periszkóp kamerát kapnak a jobb zoomolási képességek miatt.
Szakavatott szemek helyből kiszúrták, hogy ezek túlságosan is jó fotók ahhoz, hogy telefon készítse, így nem volt túl nehéz rájönni, majd megtalálni, hogy DSLR gépek végeredményeit láthatjuk. A GadgetMatch vette észre először, hogy az indonéz vulkánt ábrázoló kép gyanúsan hasonlít Tom Pfeiffer 2009-es fotójához, a GSM Arena pedig arról számolt be, hogy sem a gyermek, sem a kacsa fényképe nem a Huawei-től származik, ezeket 2016-ban Jake Olson tette közzé.
Having compared the “fake” Huawei P30 sample shots grabbed by GSMAreana with the ones in Richard Yu’s weibo post, it’s safe to say that Huawei updated the pics with a disclaimer *after* being called out. This wouldn’t have been an issue if this was done in the first place. pic.twitter.com/8RmRPFWcIO
— Richard Lai (@richardlai) 2019. március 12.
A kínai gyártó még 2016-ban bukott le a Huawei P9-cel, akkor szintén egy DSLR kamera fotóját tette a modell mellé, prezentálva, hogy erre is képes, majd 2018-ban a Huawei Nova 3i esetében derült ki az Instagramon egy posztban, hogy a modell nem a telefont használta a szelfizéshez a tévé reklámban. Joggal merül fel a kérdés, hogy miért ezt az utat választja a Huawei, amikor a csúcskategóriás mobiljai jó ideje a világ legjobbjai közé tartoznak fotózás szempontjából. Megéri mások által, teljesen más készülékkel készített fotókkal villogni hamisan?