Idén Európa-szerte már több mint 300 ezer Samsung Gear VR headsetet vásároltak
A Samsung Galaxy S7 és a Samsung Galaxy S7 edge készülékek rekordszámú előrendelését követően a Samsung Electronics Europe bemutatta az új S7 felhasználók számára Gear VR készülékhez készített tartalomcsomagját. Az új Galaxy S7 és S7 edge európai felhasználói korlátozott ideig egyedi áron vásárolhatják meg az Oculus-szal fejlesztett Samsung Gear VR headsetet, és ezzel együtt ingyenesen juthatnak hozzá az Oculus Store-ba feltöltött exkluzív prémium játékokhoz és élményekhez. A csomag tartalmazza majd az Oculus Store legnépszerűbb fizetős tartalmait, így az Anshar Wars 2-t, a Darknetet, a Driftet, a Keep Talking and Nobody Explodes nevű játékot, valamint az Ocean Rift és a Starchart alkalmazásokat is.
A Galaxy S7 és a Galaxy S7 edge töretlen népszerűségnek örvend Európában. Ennek köszönhető ez a lehetőség is, amely a Gear VR fejlesztésében is közreműködő, a virtuális valóság piacán úttörőnek számító vállalkozással, az Oculus-szal együttműködve valósulhat meg. Az S7 népszerűsége hozzájárul a virtuális valóság elterjedéséhez az európai mobil VR piacon, mely a CCS Insight szerint az előző év azonos szakaszához képest 168 százalékos növekedést ért el Nyugat-Európában. A Samsung ebben az évben Európa-szerte már több mint 300 ezer darab Gear VR headsetet értékesített. A kiemelkedően magas számadatokat figyelembe véve a CCS Insight** becslései szerint a VR eszközök eladási száma az előző évben Európában elérhette az 1,8 milliót.
David Lowes, a Samsung Electronics Europe marketing igazgatója elmondta: „A Galaxy S7 és S7 edge készülékeink kiemelkedően sikeresek, így kiválóan példázzák a folyamatos és jelentős keresletet a prémium zászlóshajó eszközeink iránt. Az okostelefonok már a mindennapjaink alapvető részei, azonban összekapcsolhatóságuk a Gear VR-ral teljesen új távlatokat nyit meg a bámulatos, érzelmekkel teli és egyben magával ragadó élmények felé. Ezzel az új kezdeményezésünkkel a virtuális valóság szélesebb körben való felhasználására szeretnénk ösztönözni a felhasználókat, hogy egyre többen tapasztalhassák meg ennek az elképesztő új technológiának az erejét.”
„Az Oculusnál azt szeretnénk elérni, hogy az emberek bárhol bármit átélhessenek a virtuális valóság segítségével. A Gear VR által mindez lehetségessé válhat” – mondta el Max Cohen, az Oculus Mobile divíziójának vezetője. – „Legutóbb azt jelenthettük be, hogy áprilisban immár egymillió ember rendelkezik Gear VR-ral. Ez egy nagyon fontos mérföldkő volt, amely árulkodik arról a nagyszerű élményről, amelyet a Samsung és az Oculus nyújthat. A Gear VR hardver és a szoftver együttesen a ma elérhető legkiválóbb VR élményt biztosítja. Továbbra is törekedni fogunk arra, hogy egyre inkább felcsigázzuk és megragadjuk az európai vásárlók figyelmét.”
2016: A VR terjedésének éve
Az iparág elemzője, a CCS Insight előrejelzései szerint a VR headsetekből származó bevétel 2020-ra globális szinten elérheti a 10 milliárd dollárt, amelyből a nyugat-európai piac részesedése 3 milliárd dollár lehet. 2016-ban várhatóan 4,7 millió headsetet szállítanak majd Nyugat-Európába. A forgalom 90 százalékát az olyan kedvező árú, mobiltelefonnal működő VR készülékek eladásából származó bevételek tehetik ki, mint amilyen a Gear VR is.
Ahogy Ben Wood, a CCS Insight vezető elemzője megjegyezi: „egy rendkívül izgalmas útnak még csak az elején járunk a VR-ral. Hiszünk abban, hogy a felhasználók lelkesen fogadják majd a professzionálisan elkészített 360 fokos tartalmakat, amelyek 2016-ban egyre jobban elterjednek majd. Az év további részében a 360 fokos kamerák számának növekedése és a videók Facebookon és Youtube-on való megoszthatósága miatt nő a felhasználók által készített tartalmak száma, amely új szintre emeli a virtuális valóság ismertségi szintjét is.
*A Galaxy S7-re/Gear VR-ra elérhető tartalmakhoz kapcsolódó ajánlat a Samsung online áruházában és a kiválasztott beszállítóknál és viszonteladói partnereknél lesz elérhető. A kedvezmény időtartama a különböző piacokon és az egyes beszállítóknál és viszonteladóknál eltérő lehet.
** A CCS Insight 2016 februárjában publikált Augmented and Virtual Reality Worldwide, 2016-2020 piaci előrejelzése alapján.