A Honor szelfikutatást végzett, ezek szerint az európaiak évente több mint 500 szelfit készítenek.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
A Honor Európa több országában készített kutatása egyértelművé teszi, hogy az önarcképek készítésének szeretete nem változott az utóbbi évek során. Éppen ezért a fejlesztések során nemcsak a hátlapi, de az előlapi kamerák is fontos szerepet játszanak. A szelfik kutatásán keresztül a Honor még jobban szerette volna megismerni a felhasználói igényeket és a szelfikészítés aktuális trendi részleteit.
A felmérésben Európa-szerte 5750 fő vett részt, a statisztika szerint pedig átlagosan 597 szelfit készítettek magukról egy évben. A legtöbb képet, átlagosan 728-at a spanyolok készítették, míg a legkevesebbet, 468-at az Egyesült Királyságban élők. Ezzel együtt egy hiedelemnek is annyi, ugyanis utóbbiban és Hollandiában is többet szelfiznek a férfiak a nőknél!
A felhasználók által készített képek közel felét családtagnak, barátnak küldik el, illetve sok esetben egy közösségi oldalon is megosztásra kerül. Érdekes, hogy állítólag 11 másodperc alatt döntöttek a résztvevők arról, hogy az adott fotóval elégedettek vagy kitörlik és újat készítenek helyette. Annak eldöntésére már majdnem fél percre is szükség volt, hogy közösségi felületre kitegyék-e a képet. A 16-29 év közti felhasználók saját bevallásuk szerint több smink nélküli, természetes önarcképet készít, mint 5 évvel korábban.
Mivel az okostelefonok miatt szinte 0-24-ben velünk van egy jó minőségű fényképezőgép, így sokszor szinte ok nélkül is fotózunk, a hétköznapi pillanatokból jóval több kerül megörökítésre a beállított képek helyett. Éppen ezért nőtt meg az edzés után vagy háziállatokkal készült szelfik például. 2019 egyik legnépszerűbb témája a természet szépségeinek megörökítése volt, a fiatalok 62 százaléka több fotót készített a szabadban, mint szórakozóhelyen.
A kutatásban résztvevők55 százaléka vallja, hogy egy kép hatására változtatott véleményén valamely társadalmi üggyel kapcsolatban, további 55 százalék pedig úgy tartja, hogy a képek pontosabban tudják jellemezni napjaink ügyeit, mint a tévé vagy éppen az írott sajtó. A résztvevők 61 százaléka tesz közzé rendszeresen tartalmat közösségi oldalán felhívva a figyelmet egy ügyre vagy éppen problémára. A felmérésben résztvevők több mint egyharmada állította, elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben kizárólag képek útján kommunikáljon.