Te sem olvastad el a TikTokon és Whatsappon, ugye?

2020.12.02| Addictive tips

Egy friss felmérésből kiderült, a TikTok és a Whatsapp adatvédelmi irányelvei a legnehezebben érthetőek.

További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide! További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!

  • Az emberek 87%-a elfogadja az adatvédelmi irányelveket anélkül, hogy elolvasná őket
  • A TikTok adatvédelmi irányelvei 17 évesnél idősebb olvasási korhatárt írnak elő - annak ellenére, hogy a feliratkozási életkor 13 év
  • A közösségi média adatvédelmi irányelveinek teljes elolvasása átlagosan 47 percet vesz igénybe
  • A TikTok, a WhatsApp és a Linkedin adatvédelmi irányelvei a leghosszabbak közé tartoznak
  • Az API (62%), a cookie-k (57%) és a harmadik felektől származó adatok (53%) vezetik az adatvédelmi irányelvek zsargonját, amelyet az emberek nem értenek
  • Az Addictivetips.com 2105 személyt kérdezett meg, hogy megvizsgálják, mennyire hatékonyak az adatvédelmi irányelvek az alapján, hogy mennyire értjük és mennyire teszik egyértelművé azokat a vállalatok. Megkeresték a legfontosabb közösségi média platformok adatvédelmi irányelveit is, hogy kiderítsék, mennyire olvashatók valójában, figyelembe véve a regisztrációhoz engedélyezett korosztályokat.

    Az Addictivetips.com által megkérdezett 2105 ember közül a legnagyobb rész, 87% mondta, hogy nem olvassa el az adatvédelmi irányelveket, mielőtt beleegyezik az adatainak átadásába. De miért nem olvassuk el az adatvédelmi irányelveket?

    • A résztvevők 89% -a szerint túl hosszúak
    • 83% mondta, hogy nem érdekli
    • 74% úgy érezte, hogy nem fogja tudni felfogni, amit olvas

    Miután megvizsgálta a különböző közösségi média alkalmazások adatvédelmi irányelveit, az addictivetips.com megállapította, hogy átlagosan 6152 szó hosszúak - ennek teljes elolvasása 47,3 percet igényel.

    Az Addictivetips.com arra törekedett, hogy lássa, mennyire felfogható az irányelvekben használt nyelvezet, így megkérdezte a résztvevőket, hogy úgy érzik-e, meg tudják határozni vagy megértik az adatvédelmi irányelvekben gyakran előforduló szavakat:

    Te sem olvastad el a TikTokon és Whatsappon, ugye?

    Az API (Application Programming Interface) az általánosan használt lexikális szaknyelvek listáját vezeti, amelyeket nem értünk - ennek ellenére átlagosan négyszer jelenik meg az adatvédelmi irányelvekben.

    A cookie-k, a harmadik fél és az IP-cím szorosan mögöttük következnek, a felhasználók 57%-a, 53%-a és 46%-a nem érti jelentésüket. A sütik és a harmadik felek az összes adatvédelmi irányelvben és IP-címben a házirendek 93%-ában kerültek említésre, annak ellenére, hogy a fogalmakat széles körben nem értik.

    Nyilvánvaló, hogy a GDPR körüli botrányok és az adatvédelmi törvény 2018-as bevezetése nem volt elegendő ahhoz, hogy egyesek jobban megértsék a kifejezést, mivel az Addictivetips.com megállapította, hogy az emberek 41%-a még mindig nem tudja, mit jelent, ennek ellenére az adatvédelmi politikák 87%-ában említik.

    Melyik szociális médiaplatformon van a legkevesebb felhasználóbarát adatvédelmi irányelv?

    Az elmúlt néhány évben sok vállalat került tűz alá, mivel adatvédelmi politikája kifürkészhetetlen. Az Addictivetips.com összehasonlította a 15 legtöbbet letöltött közösségi média alkalmazást, hogy megtudja, melyik nehezíti meg legjobban felhasználói életét e tekintetben és hogy elérhető-e az a korosztály számára, amelyben engedélyezik, hogy hozzájáruljanak az alkalmazás használatához.

    Te sem olvastad el a TikTokon és Whatsappon, ugye?

    A TikTok vezeti azon adatvédelmi irányelvek listáját, amelyek elolvasása a leghosszabb lenne - megköveteli az egyik legmagasabb olvasási szint megértését is - annak ellenére, hogy az alkalmazás elérhető az tizenéves korosztály számára.

    Ez a különbség az olvasási szint és a minimális regisztrációs kor között nemcsak a TikTok számára jelent problémát. A WeChat, a Reddit, a Quora és a Twitch nehézségi szintje a legmagasabb, mivel a becsült olvasási életkor 17-18 éves. Minimális regisztrációs életkoruk azonban 13 év, ami azt jelenti, hogy több ezer felhasználójuk nem fogja teljesen felfogni, hogy mire jelentkezik.

    Ugyanez mondható el a Viber, a Snapchat és a Pinterest felhasználóiról is, akik mind 13 éves vagy annál idősebb beleegyezéssel rendelkeznek, de a szolgáltatási feltételeik megértéséhez 15–17 éves gyermekek oktatására van szükség.

    Másrészt a Tumblr és a Flickr felhasználóknak nagyobb eséllyel értük meg, hogy mire regisztrálnak, mivel az olvasási osztály megegyezik a 8–10 évesekével.

     

messenger whatsapp facebook twitter email




Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok



A Samsung hivatalosan is megerősítette a One UI 7 megjelenésének idejét

A Samsung hivatalosan is megerősítette a One UI 7 megjelenésének idejét

2025.03.05
| Android Headlines
A Samsung ma hivatalosan is megerősítette a One UI 7 frissítés megjelenési időkeretét, bár a modellenkénti konkrét dátum továbbra is hiányzik.
A Samsung bemutatta a Good Lock új „Home Up” modulját, ami teljesen átalakítja a kezdőképernyőt

A Samsung bemutatta a Good Lock új „Home Up” modulját, ami teljesen átalakítja a kezdőképernyőt

2025.04.10
| GSM Arena
A kezdőképernyők ikonos és widgetes rácselrendezése már régóta szabvány – még az okostelefonok korszaka előtt is létezett. Ez azonban merev, kissé unalmas, és eléggé korlátozza a felhasználó mozgásterét a testreszabásban.
Samsung Galaxy márciusi frissítés: ezek a készülékek kapják meg

Samsung Galaxy márciusi frissítés: ezek a készülékek kapják meg

2025.03.25
| 9to5Google
Samsung, Galaxy, One UI 7, Android, biztonsági frissítés, Galaxy S25, Galaxy Z Fold, Galaxy A széria
Elképesztő mennyiségű újítás - Ez a One UI 7 hivatalos changelog a Galaxy S24 szériához

Elképesztő mennyiségű újítás - Ez a One UI 7 hivatalos changelog a Galaxy S24 szériához

2025.04.09
| SamMobile
A One UI 7 globális bevezetése végül április 7-én kezdődött. Nem meglepő módon a Galaxy S24, Galaxy S24+ és Galaxy S24 Ultra az elsők között volt, amelyek megkapták a várva várt frissítést.

TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

Elfogadom az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi. A Google adatvédelmi irányelve és a szolgáltatási feltételek érvényesek.


SZAVAZÁS

Mennyire fontos Önnek az okosóra anyaghasználata (pl. titánium) a vásárlás során?


Nagyon fontos
Fontos
Nem túl fontos
Egyáltalán nem fontos
Nem használok okosórát



Korábbi szavazások eredményei