
Egy friss felmérésből kiderült, a TikTok és a Whatsapp adatvédelmi irányelvei a legnehezebben érthetőek.
További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!
- Az emberek 87%-a elfogadja az adatvédelmi irányelveket anélkül, hogy elolvasná őket
- A TikTok adatvédelmi irányelvei 17 évesnél idősebb olvasási korhatárt írnak elő - annak ellenére, hogy a feliratkozási életkor 13 év
- A közösségi média adatvédelmi irányelveinek teljes elolvasása átlagosan 47 percet vesz igénybe
- A TikTok, a WhatsApp és a Linkedin adatvédelmi irányelvei a leghosszabbak közé tartoznak
- Az API (62%), a cookie-k (57%) és a harmadik felektől származó adatok (53%) vezetik az adatvédelmi irányelvek zsargonját, amelyet az emberek nem értenek
- A résztvevők 89% -a szerint túl hosszúak
- 83% mondta, hogy nem érdekli
- 74% úgy érezte, hogy nem fogja tudni felfogni, amit olvas
Az Addictivetips.com 2105 személyt kérdezett meg, hogy megvizsgálják, mennyire hatékonyak az adatvédelmi irányelvek az alapján, hogy mennyire értjük és mennyire teszik egyértelművé azokat a vállalatok. Megkeresték a legfontosabb közösségi média platformok adatvédelmi irányelveit is, hogy kiderítsék, mennyire olvashatók valójában, figyelembe véve a regisztrációhoz engedélyezett korosztályokat.
Az Addictivetips.com által megkérdezett 2105 ember közül a legnagyobb rész, 87% mondta, hogy nem olvassa el az adatvédelmi irányelveket, mielőtt beleegyezik az adatainak átadásába. De miért nem olvassuk el az adatvédelmi irányelveket?
Miután megvizsgálta a különböző közösségi média alkalmazások adatvédelmi irányelveit, az addictivetips.com megállapította, hogy átlagosan 6152 szó hosszúak - ennek teljes elolvasása 47,3 percet igényel.
Az Addictivetips.com arra törekedett, hogy lássa, mennyire felfogható az irányelvekben használt nyelvezet, így megkérdezte a résztvevőket, hogy úgy érzik-e, meg tudják határozni vagy megértik az adatvédelmi irányelvekben gyakran előforduló szavakat:
Az API (Application Programming Interface) az általánosan használt lexikális szaknyelvek listáját vezeti, amelyeket nem értünk - ennek ellenére átlagosan négyszer jelenik meg az adatvédelmi irányelvekben.
A cookie-k, a harmadik fél és az IP-cím szorosan mögöttük következnek, a felhasználók 57%-a, 53%-a és 46%-a nem érti jelentésüket. A sütik és a harmadik felek az összes adatvédelmi irányelvben és IP-címben a házirendek 93%-ában kerültek említésre, annak ellenére, hogy a fogalmakat széles körben nem értik.
Nyilvánvaló, hogy a GDPR körüli botrányok és az adatvédelmi törvény 2018-as bevezetése nem volt elegendő ahhoz, hogy egyesek jobban megértsék a kifejezést, mivel az Addictivetips.com megállapította, hogy az emberek 41%-a még mindig nem tudja, mit jelent, ennek ellenére az adatvédelmi politikák 87%-ában említik.
Melyik szociális médiaplatformon van a legkevesebb felhasználóbarát adatvédelmi irányelv?
Az elmúlt néhány évben sok vállalat került tűz alá, mivel adatvédelmi politikája kifürkészhetetlen. Az Addictivetips.com összehasonlította a 15 legtöbbet letöltött közösségi média alkalmazást, hogy megtudja, melyik nehezíti meg legjobban felhasználói életét e tekintetben és hogy elérhető-e az a korosztály számára, amelyben engedélyezik, hogy hozzájáruljanak az alkalmazás használatához.
A TikTok vezeti azon adatvédelmi irányelvek listáját, amelyek elolvasása a leghosszabb lenne - megköveteli az egyik legmagasabb olvasási szint megértését is - annak ellenére, hogy az alkalmazás elérhető az tizenéves korosztály számára.
Ez a különbség az olvasási szint és a minimális regisztrációs kor között nemcsak a TikTok számára jelent problémát. A WeChat, a Reddit, a Quora és a Twitch nehézségi szintje a legmagasabb, mivel a becsült olvasási életkor 17-18 éves. Minimális regisztrációs életkoruk azonban 13 év, ami azt jelenti, hogy több ezer felhasználójuk nem fogja teljesen felfogni, hogy mire jelentkezik.
Ugyanez mondható el a Viber, a Snapchat és a Pinterest felhasználóiról is, akik mind 13 éves vagy annál idősebb beleegyezéssel rendelkeznek, de a szolgáltatási feltételeik megértéséhez 15–17 éves gyermekek oktatására van szükség.
Másrészt a Tumblr és a Flickr felhasználóknak nagyobb eséllyel értük meg, hogy mire regisztrálnak, mivel az olvasási osztály megegyezik a 8–10 évesekével.