Úgy tűnik, hogy szinte minden vállalat azt szeretné, ha előfizetéses szolgáltatást kínálna vásárlói számára.
Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!
Az ismétlődő bevétel nagy dolog a technológiai óriások számára, és a Samsung nagyon keményen próbálkozik saját létrehozásával. Ha sikeresek, az előfizetéses szolgáltatások olyanok, mint egy aranybánya, mivel számos előnyt kínálnak, beleértve a folyamatos havi bevételi forrást, a felhasználó fizetős szolgáltatás iránti elkötelezettségének egyszerű módját, valamint további okot a felhasználók számára a vásárlásra és hogy maradjon a márka ökoszisztémájában – gondoljon az Apple Musicra és az iCloudra.
A Samsungnak nincs ilyesmi. De nincs híja a próbálkozásnak. A Samsung Cloud előfizetés alapú bevételi forrást biztosított a cégnek, amíg a Samsung le nem állította a szolgáltatást, és lecserélte a Microsoft OneDrive-jára, például a galéria biztonsági mentéseihez.
Úgy tűnik, hogy manapság a Samsung nagyon keményen keres egy új előfizetéses szolgáltatás bevezetését, és két lehetséges válasz a Galaxy AI és a Samsung Health.
A Samsung ingyenes szolgáltatásokat kínál, mint például a hirdetésalapú Samsung TV Plus, a Gaming Hub, a Samsung Health, a Galaxy AI és mások. Azonban úgy tűnik, hogy a Samsung valóban megpróbál havi előfizetést szerezni ügyfelektől, és egy ideje próbálja kitalálni, hogyan tegye ezt sikeresen.
Igaz, a cég már kínálja az előfizetéses Secure Wi-Fi szolgáltatást. Galaxy telefonokon és táblagépeken One UI-ba van beépítve. 0,99 euróba kerül a korlátlan 24 órás Wi-Fi védelem vagy 1,99 euróba egy hónapra.
Úgy tűnik azonban, hogy nagyon kevesen veszik igénybe ezt a szolgáltatást, és ez nem feltétlenül olyan dolog, amely hozzáadott értéket jelent a Samsung márkához. A biztonságos Wi-Fi többé-kevésbé egy VPN, amelyen nincs lehetőség régióváltásra. És ez utóbbi funkció (ami a Secure Wi-Fi-ből hiányzik) az egyik olyan dolog, ami a VPN-eket manapság olyan sikeressé teszi. A régiók manuális módosítása lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megkerüljék a régiózárolást más előfizetéses streaming szolgáltatásaik, például a Netflix esetében.
Ezeket a szolgáltatásokat leszámítva úgy tűnik, hogy a Samsung mindenféle ötletet fontolgat, hogy a vásárlókat egy megbízhatóbb, visszatérő bevételi forrásba vonja be. A ChatGPT népszerűségének növekedésével az egyik válasz a Generatív AI lehet. Az elmúlt fél évben a Samsung utalt arra, hogy 2025 után is fizetős Galaxy AI funkciókat kínálhat.
Továbbá az év elején a Samsung Health vezetője, Hon Pak azt mondta, hogy a vállalat fontolóra veszi” egy előfizetéses szolgáltatás létrehozását a Health alkalmazáshoz, amennyiben az megéri az árát.
A Samsung most újabb Galaxy AI-funkciókat fejleszt, és a Galaxy Ring bejelentésére készül. Hogy a vállalat kiad-e új előfizetéses szolgáltatást a Galaxy AI és a Samsung Health egyikéhez (vagy mindkettőhöz) kapcsolódik-e vagy sem, egyelőre nem letisztázott. Ám úgy tűnik, hogy a mesterséges intelligencia által vezérelt intelligens funkciók a legújabb trend, amelyet a Samsung fontolóra vesz egy új előfizetéses szolgáltatás alapjaként.
A vállalat pedig legalább néhány felhasználót késztet arra, hogy havi előfizetést fizessen egy-egy szolgáltatásért. Érdemes tehát felkészíteni magát egy új lehetséges előfizetésre, amiért előbb-utóbb fizetni kell. Tévedés ne essék, a Samsung nagyon keményen igyekszik némi havi visszatérő bevételhez jutni a felhasználóitól, és úgy gondolom, hogy addig próbálkozik, amíg nem lesz jó.
Furcsa módon remélem, hogy a Samsung soha nem fog rendbe jönni, és feladja a próbálkozást, mivel már most is úgy érzem, túl sok előfizetési ajánlatom van, ami miatt aggódnom kell, és ellenzem azt az elképzelést, hogy mindent havi fizetési előfizetéssel kellene felajánlani. De talán a Samsung éppen annyi értéket kínál majd, hogy ne kelljen sokat rágódni rajta. Reméljük a legjobbakat.