Vodafone
,Digitális Iskola
,üzleti mobilitás
,táblagép
,oktatás
,ingyen
,Vodafone Tab Speed LTE
Összesen 600 darab táblagépet vehettek át szerdán nyolc Csongrád megyei iskola tanárai és diákjai, ezzel lezárult a Vodafone Digitális Iskola Program első fázisa.
Az országszerte 25 iskolát érintő program keretében a vállalat összesen 1300 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet adott át az iskoláknak, valamint ezután is díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet és finanszírozza az érintett több mint 6400 gyermek, valamint közel 700 pedagógus internetbiztonsági oktatását is.
„A Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése és a sok esetben hátrányos helyzetű fiatalok számára a digitális esélyegyenlőség megteremtése, mondta a rendezvényen Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. Mint elmondta: Nem informatikusokat képzünk, hanem abban kívánunk segíteni, hogy a gyermekek - a majdani pékek, buszvezetők, jogászok, önkormányzati vezetők, pedagógusok vagy épp állatorvosok - képessé váljanak tudatosan élni a technológia nyújtotta lehetőségekkel, ezáltal nagyobb esélyük legyen a továbbtanulásra és később a folyamatosan változó munkaerőpiacon való érvényesülésre.”
Marchhart Pál elmondta, hogy a Vodafone Digitális Iskola Program a Vodafone Magyarország Alapítvány legambiciózusabb programja. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2003-as alapítása óta közel 1,5 milliárd forintot fordított Magyarországon jó ügyek szolgálatára.
„Több fronton is igyekszünk megfelelni a mai élet kihívásainak, amit a Vodafone Digitális Iskola Programban való részvételünk is bizonyít.” - mondta Czunyiné Bertalan Judit, Digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos. „Fontos, hogy elősegítsük a gyermekek alapkészségeinek fejlődését és kulcskompetenciáik megerősödését. A jövő munkavállalói számára szinte minden területen elengedhetetlen a digitális írástudás és a digitális környezet intelligens használata, ezért indítottuk útnak az Okosportált is, amelyre folyamatosan kerülnek fel az egyes műveltségterületekhez tartozó tananyagok.” – tette hozzá a kormánybiztos.
„Az a szándékunk, hogy 21. századi oktatásban neveljük a gyermekeket és olyan kompetenciák elsajátításában is segítsük őket, amelyek esetenként számunkra is újak. Fontosnak tartjuk, hogy rendszerben gondolkozzunk és ez olyan távlatokat nyit meg, mint a Vodafone Digitális Iskola program, amely magában foglalja az infrastruktúra, a tartalom és a módszertan egységes fejlesztését”, mondta Pölöskei Gáborné, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke.
A Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program (KIP) célja az eltérő igényű és különféle szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása. A KIP program révén a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszer szerint oktathatják a diákokat, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára.
A – jelenleg már 17 iskolában alkalmazott – KIP elterjesztését és működtetését immár hatodik esztendeje támogatja a Vodafone Magyarország Alapítvány. A program a most csatlakozó 8 Csongrád megyei iskolában a Vodafone Digitális Iskola Program keretében kerül bevezetésre és ezekben az iskolákban a pedagógusok KIP-es képzését is a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.
A Vodafone Digitális Iskola Program megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, valamint szakmai partnerként az Együttható Egyesület vállalt szerepet. Utóbbi a pedagógusok internetbiztonsági képzését látja el, míg a diákokat a Vodafone munkatársai, önkéntes munka keretében oktatják az elkövetkező időszakban a biztonságos internetezésre.