Meglepő fordulat bontakozik ki a Facebook háza táján. Egyes információk szerint ismét növekedésnek indult a felhasználók száma. Viszont miért is? Utánajártunk!
További friss Telefongurus hírek erre!
A 2009 és 2015 közötti időszakban a fiatalok által az égbe katapultált Facebook az elmúlt évtizedben nehezen tudta megőrizni népszerűségét ugyanazon demográfiai csoport körében. Sok fiatal hátat fordított a kék "f"-nek az elmúlt tíz évben, és inkább a TikTok gyors, könnyen fogyasztható videóira váltott.
Most azonban a Meta bejelentette, hogy a Facebook három éve a legmagasabb számú fiatal felnőttet vonzza, miközben igyekszik levetkőzni az idősebb generáció platformjaként szerzett hírnevét. A cég első demográfiai adatai szerint több mint 40 millió 18-29 éves amerikai és kanadai felnőtt "ellenőrzi naponta" a Facebookot. Egyébként a Facebook idén ünnepelte 20. születésnapját.
Ez a növekedés rávilágít a Meta erőfeszítéseire, hogy visszahódítsa azokat a fiatal felnőtteket, akik a TikTokra vándoroltak. A cég szóvivője "öt negyedévnyi egészséges alkalmazáshasználati növekedésről" számolt be a fiatal felnőttek körében. Egy New York-i eseményen a Meta Facebook részlegének vezetője, Tom Alison elmagyarázta, hogy az évforduló ráébresztette a vezetőséget arra, hogy fejlődniük kell, hogy a következő generáció számára is relevánsak maradjanak. Alison elmondta, hogy a fiatal felnőttek gyakran azt kérdezték, hogy a Facebook az ő szüleik számára készült-e.
Alison megjegyezte, hogy a fiatal felhasználók gyakran először olyan részek miatt jönnek a Facebookra, mint a Marketplace, a Csoportok és a Társkeresés, különösen az életük fontos pillanataiban, például amikor először berendezik a lakásukat, vagy partnert keresnek. Bár a legtöbb ilyen rész nem tartalmaz hirdetéseket, használatuk növeli az általános elkötelezettséget. Miután a felhasználók a Facebookra kerülnek, általában felfedezik a Feedet és a Reelst, a Meta TikTok-szerű rövid videó termékét.
A 2004-ben egy harvardi kollégiumban alapított Facebook gyorsan egy generáció elsődleges kommunikációs platformjává vált, az első három év alatt 50 millió felhasználót szerzett, és mostanra világszerte 3,2 milliárd felhasználóval büszkélkedhet. Azonban kevésbé vonzóvá vált a fiatal felhasználók számára, akik kulcsfontosságúak a trendek és a hirdetések eladásának szempontjából.
Egy tavalyi felmérés szerint az amerikai tinédzserek mindössze körülbelül egyharmada használja a Facebookot, ami éles visszaesés a 2014-es és 2015-ös felmérésekhez képest. Eközben az amerikai felnőttek Facebook-használati aránya 2016 óta stabilan 68% körül mozog.