Vállalkozásfejlesztés a közösségi média segítségével

2023.05.31
Címkék:

Az online jelenlét ma már minden vállalkozás számára elengedhetetlen. Használd ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket és növeld a bevételeid.

Így Használd A Közösségi Médiát A Vállalkozásod Fejlesztésére

A digitális gazdaság sokak számára valamiféle nagyon távoli, nagyon high-tech fogalomnak tűnik, ami csak a legnagyobb cégeket érinti. Pedig a digitális gazdaságba való bekapcsolódás ma már a kisvállalkozásoknak is alapvető érdeke, ha nem akarnak lemaradni a versenyben. A közösségi médiában te is biztos gyakran találkozol különféle hirdetésekkel, vagy olyan különleges ajánlatokkal, mint például a befizetés nélküli bónusz casino promóció. A digitális gazdaságba bárki könnyedén bekapcsolódhat, amelynek legegyszerűbb módja egy saját weboldal vagy közösségi média felület jelenlét készítése. Az interneten az elégedett vásárlók visszajelzéseket írhatnak vállalkozásodról és ajánlhatják is azt másoknak. Így szép lassan kiépíthetsz egy brandet, amely segít még több új ügyfelet szerezni. Tovább olvasva megtudhatsz néhány tippet arról, hogy hogyan tudod jól használni a közösségi médiát a vállalkozásod fejlesztéséhez.

Új Ügyfelek Felkutatása

Az internet remek lehetőséget nyújt arra, hogy új ügyfeleket kutass fel. Értelemszerűen az, hogy a közösségi média mennyire hatékony felület új ügyfelek felkutatására, az jelentősen függ a vállalkozásod tevékenységétől. Ez a fajta ügyfélszerzés azok számára a legalkalmasabb, akik valamilyen olyan terméket vagy szolgáltatást árulnak, amelynél a földrajzi helyzet nem jelent nagy akadályt, például azért, mert a terméket kiviszi a futár vagy mert a szolgáltatás online történik. Ha olyan vállalkozásod van, amely erősen helyhez kötött, például egy palacsintázót üzemeltetsz a Balaton partján, akkor értelemszerűen kevesebb ügyfelet fogsz tudni szerezni az interneten keresztül. Azonban az online jelenlét ekkor is fontos. Ha a potenciális ügyfelek rákeresnek a közösségi médiában, hogy hol lehet a környéken jó palacsintát enni és te erős online jelenléttel rendelkezel, akkor nagyobb eséllyel választanak téged.

Brand Kiépítése

Ugyanezt a gondolatmenetet tovább véve megérkezünk a brand, azaz a márka fogalmához. Amikor valamilyen szolgáltatást vagy terméket szeretnél vásárolni, akkor te is biztosan gyakran szembesülsz azzal, hogy nem egyszerű a döntés a sok lehetőség közül. A vásárlók ilyenkor próbálnak a többi ember véleményére támaszkodni, vagyis ellenőrzik a potenciális eladók értékeléseit és jelenlétét az interneten, illetve a közösségi médiában. Ha neked van egy több ezer követővel rendelkező Facebook vagy Instagram oldalad, amelyen pozitív felhasználói visszajelzések, valamint minőségi képi és szöveges tartalmak is megjelennek, akkor a vásárlók téged fognak választani még az olyan eladókkal szemben is, akik egyébként jobban illeszkednének az ő személyes igényeikhez, viszont erről nem tudják biztosítani őket a megfelelő online jelenlét hiányában. Ha már sikerült magad köré gyűjtened egy megfelelő méretű organikusan bevonzott ügyfélkört, akkor utána elkezdhetsz agresszívabb brandépítésben is gondolkozni, például online hirdetések és promóciók keretein belül.

Kapcsolatfelvétel Más Vállalkozásokkal

Sokan elfelejtik, de az online jelenlét nem csupán arra jó, hogy potenciális új ügyfeleket kutass fel, hanem arra is, hogy új potenciális céges partnereid legyenek. Ha mondjuk új beszállítóra van szükséged egy termékhez, akkor az interneten keresztül könnyebben találhatsz megfelelőt. Az erős online jelenléted pedig azt fogja közvetíteni, hogy te egy jól működő, megbízható vállalkozást üzemeltetsz, így mások is szívesebben üzletelnek majd veled. Az erős online jelenlét segíthet abban is, hogy kedvezőbb anyagi feltételek mellett üzletelhess más vállalkozásokkal. Egyrészt azért, mert nem kell azon aggódniuk, hogy vajon fogsz-e fizetni, vagy pár hónap múlva csődbe fogsz-e menni, másrészt azért, mert például lehet, hogy a veled történő együttműködéstől ők is plusz láthatóságot várnak és a brandjük erősödését remélik.

Böngésszen tovább legfrissebb híreink között! Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!

Digitális Vásárlások

Ha az interneten keresztül szeretnél termékeket vagy szolgáltatásokat értékesíteni, akkor a közösségi média megkerülhetetlen. Hiába van saját weboldalad, az még nem elég, a felhasználóknak rá is kell találniuk. Ebben pedig a közösségi média nagy segítségedre lesz, hiszen a segítségével nem csupán sokkal olcsóbban szerezhetsz potenciális ügyfeleket, mint például Google hirdetések segítségével, de rendszerint még hatékonyabban is. Akkor tudsz a legnagyobb hasznot húzni a közösségi médiából, ha olyan terméked vagy szolgáltatásod van, ami vizuálisan is jól reprezentálható. Ilyenkor az Instagram és a TikTok jelenlét kötelező. Bár sokan még mindig az Instagrammot helyezik előtérbe, a TikTokon sok esetben könnyebb új felhasználóként követőket gyűjtened, így könnyebben értékesíthetsz is. Arról nem is beszélve, hogy a rövid videós formátum segítségével a sales stratégiádat meggyőzőben vetheted be, mintha csupán kitennél Instagramra egy képet pár mondatos leírással.

Kapj Folyamatos Visszajelzéseket A Vásárlóidtól

A közösségi média arra is rendkívül alkalmas, hogy visszajelzéseket kapj a vásárlóidtól. Értelemszerűen a túl sok publikus negatív vélemény rontani fogja a branded értékét, de ha minőségi szolgáltatást nyújtasz, akkor ettől nem kell tartanod. Egy-két problémás vélemény pedig még segíthet is fejleszteni az általad nyújtott szolgáltatást. Sőt, az erre adott publikus válaszokkal azt is megmutathatod, hogy te ezeket a helyzeteket is megfelelően kezeled, a tisztességes üzletet előtérbe helyezve. A legtöbb negatív visszajelzés egyébként azért sem fog problémát okozni, mert jóval többen fognak egyszerűen csak ráírni a felhasználódra, mint amennyien publikusan is látható negatív kommentet hagynak, így, ha valami probléma csúszik a gépezetbe, még lehet időd kezelni, mielőtt elszabadulna. A közösségi média jelenlét segítségével egy hatékony és konstruktív kommunikációs csatornát tarthatsz fent a vállalkozásod és az ügyfelek, valamint a potenciális ügyfelek között. A közösségi médián keresztül a potenciális ügyfelek kérdéseket is feltehetnek neked. Ezekből a kérdésekből pedig sok olyan információt leszűrhetsz, amelyet aztán felhasználhatsz a vállalkozásod fejlesztésére.

messenger whatsapp facebook twitter email




Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok



Ismered ezt a Samsung One UI trükköt?

Ismered ezt a Samsung One UI trükköt?

2024.07.02
| SamMobile
A One UI lehetővé teszi egyedi parancsikonok létrehozását specifikus alkalmazásfunkciókhoz.
Az Apple nem mer kockáztatni az iPhone 16-tal

Az Apple nem mer kockáztatni az iPhone 16-tal

2024.06.09
| Phone Arena
A friss iPhone 16 akkumulátorának híre azt mutatja, hogy az Apple nem vállalja azt a kockázatot, amit az iPhone 15 Pro esetében tett.
A Face ID-s Az Apple iPhone SE 4 ára 200 ezer forint alatt lesz?

A Face ID-s Az Apple iPhone SE 4 ára 200 ezer forint alatt lesz?

2024.05.22
| MacRumors
Az Apple 500 dollár alatti kikiáltási árat céloz meg a közelgő negyedik generációs iPhone SE modelljéért, annak ellenére, hogy a pletykák szerint számos frissítés érkezik a megfizethetőbb készülékhez.
Óriási kedvezménnyel veheted most meg a kamerakirály Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ 5G-t

Óriási kedvezménnyel veheted most meg a kamerakirály Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ 5G-t

2024.05.24
| Szponzorált cikk
Szeretnél egy új telefont? Egy olyan készülékre fáj a fogad, ami nem túl drága, azonban mégis olyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint a prémium modellek legjava?

Mobiltelefon kérdések-válaszok
TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

Elfogadom az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi. A Google adatvédelmi irányelve és a szolgáltatási feltételek érvényesek.


SZAVAZÁS

Mennyire fontos számodra egy telefon kamerájának minősége?


Nem fontos, ritkán használom a kamerát.
Alapvetően fontos, de nem vagyok profi fotós.
Nagyon fontos, gyakran fotózok és videózok.
Profi fotós vagyok, tehát a legjobb minőség számít.



Korábbi szavazások eredményei