Nem árt figyelni, ha valaki a OnePlus oldalán vásárolt mostanában kártyával, ugyanis hozzáférhetett külső fél is az adatokhoz.
További friss Telefongurus hírek erre!
Többeket felkeresett hazánkban is a bankja abban az ügyben, hogy ismeretlenek megpróbáltak leemelni a számlájáról kisebb-nagyobb összeget, így ha bárki vásárolt mostanában a cég weboldaláról, érdemes ránézni az egyenlegre. Természetesen az ilyen visszaélések esetében visszakapjuk a pénzünket, de azért okozhatnak akár rossz pillanatokat. A OnePlus fórumán nemrég bukkant fel a kérdés, hogy tapasztaltak-e a felhasználók bármilyen szokatlan pénzmozgást, a válaszolók hetven százaléka megerősítette a próbálkozást, ők mind két hónapon belül vettek valamit az oldalon.
A OnePlus kiadott ezzel kapcsolatban egy közleményt, miszerint rendkívül komolyan veszik az adatvédelmet, így készítettek egy FAQ-ot és folyamatosan frissítik azt a fórumon. Kizárólag a hitelkártyás vásárlások érintettek, a PayPalt használók nem (újra bebizonyosodik, hogy nagyon megéri a világ leginkább vásárlóvédő rendszerét használni). Nyilvánvaló, hogy a kártyaadatokat nem tárolják sehol, hanem közvetlenül egy fizetést feldolgozó partnerhez kerülnek elküldésre titkosított kapcsolaton keresztül a banki adatok. Ez is megerősíti, hogy nem a OnePlus hibázott, hanem a kezelő partner, a kínai cégnél ugyanis egyáltalán nem tárolnak semmilyen kártyával kapcsolatos adatot, sőt, hozzá sem férnek.
A Fidus információs biztonsági tanácsadó cég szerint valóban egy rendkívül rövid időintervallum áll rendelkezésre a hackereknek ahhoz, ahol a banki adatok elfoghatók, gyakorlatilag a fizetési űrlap és a „submit” gomb közötti idő, ennek ellenére növelhető lenne a biztonság, ha egy távoli, komolyabb védelemmel rendelkező felületen kellene az értékes adatokat megadniuk a vásárlóknak és nem a OnePlusnál.
A OnePlus nyilatkozatában azt is közölte, hogy az információ lehallgatása rendkívül nehéz, mivel a webhely https-sel kódolt és teljes körű ellenőrzést is végrehajt. A cég arra kéri a károsult vagy megkárosítani próbált ügyfeleket, hogy érintettség esetén haladéktalanul forduljanak a bankjukhoz. A OnePlus továbbra is vizsgálja a szolgáltatót, valamint keres helyette újat és hamarosan újra lehetővé teszi a bankkártyás fizetést. Az első megjelenésekkor ugyanis rögtön le is tiltották a weboldalon az ilyen módon való vásárlási lehetőséget és csak a PayPal a választható opció.