
2012. május 10-tõl már nemcsak bankkártyával lehet az interneten lefoglalt vasúti menetjegyek árát kifizetni, hanem a mobiltelefonok egyenlegének terhére is.
2012. május 10-től már nemcsak bankkártyával lehet az interneten lefoglalt vasúti menetjegyek árát kifizetni, hanem a mobiltelefonok egyenlegének terhére is. A szolgáltatás mindhárom mobilhálózatból elérhető, így az elõzetes várakozások alapján, 2012-ben több tízezren választják majd ezt a vásárlási lehetőséget. A fejlesztés révén bővülhet az online jegyváltók köre, így a vasúti pénztárak előtt tovább csökkenhetnek a sorok. A MÁV-START Zrt. 2008-ban indította el internetes jegyértékesítési rendszerét, amellyel a pénztárak előtti sorban állást elkerülve, akár otthonról is megválthatók a vasúti menetjegyek. A rendszerben vásárlók tavaly november óta már nemcsak az állomásokon található jegykiadó automatáknál, hanem bárhol – akár otthon is – ki tudják nyomtatni a menetjegyeket.
Az internetes vasúti menetjegyváltás lehetőségével eddig több mint 1,2 milliószor éltek az utazók, a szolgáltatást évről évre egyre többen választják. Május 10-től már azok az utasok is tudnak helyjegyet/pótjegyet, élőállat és kerékpárjegyet online vásárolni, akik idegenkednek az internetes bankkártyás fizetéstől, mert fizetési lehetőségként a mobiltelefonos egyenlegüket is választhatják. Az ilyen módon megváltott vasúti menetjegy díja megegyezik az egyéb módon megvásárolható menetjegy árával. Ezen felül az ügyfélnek csak a vásárlást jóváhagyó SMS díját kell fizetnie a díjcsomagja alapján.
A mobilegyenleg terhére történõ jegyváltás kényelmesen, a nap 24 órájában elvégezhetõ, a tranzakciók alsó határa 130, a felsõ korlát pedig 7.500 forint. Kedvezményes menetjegyek értékesítése ezen a csatornán nem lehetséges, egyelõre kizárólag teljes árú jegyek vásárlása megengedett. A menetjegyeket a MÁV-START honlapjára bejelentkezve lehet megrendelni, majd a mobilegyenleges fizetés választása után kell megadni a telefonszámot, aminek a terhére történik a vásárlás. A szolgáltatás mindhárom mobilhálózatból, azaz a Telenor, a T-Mobile és a Vodafone ügyfelek számára is elérhetõ. A folyamat során az ügyfél egy SMS-t kap, amelyben a szándékát három percen belül meg kell erõsítenie. A vásárlás után a vasúttársaság SMS-ben küldi el az ügyfél által megadott számra a jegy átvételéhez szükséges tízjegyű kódot.
Ezt az ország negyven vasútállomásán (a legnagyobb forgalmú vasútállomásokon, az IC megállóhelyeken és a turisztikailag fontos állomásokon) található internetes jegykiadó automaták bármelyikébe be lehet ütni, és a jegyet ily módon kinyomtatni a vonat indulása elõtt bármikor. Otthoni jegynyomtatásra is lehetõséget ad a mobiltelefonos vásárlás. A szolgáltatás részleteirõl további tájékoztatás a MÁV Start weboldalon található és a helyi tarifával hívható 06-40-49-49-49-es, MÁVDIREKT ügyfélszolgálati telefonszámon kérhető. Az utasok a mobiltelefon-szolgáltatójuktól is tájékozódhatnak.